Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Buddha Bowl: Cícerovo mrkvový šalát

sobota 29. augusta 2015

Buddha Bowl: Cícerovo mrkvový šalát

Buddha Bowl, čiže Buddhova miska je názov pre veľkú bohato naplnenú misu, ktorá obsahuje niekoľko druhov zeleniny, strukovín či obilnín. Tento názov je odvodený od toho, že často sa do nej všetko to jedlo ani nezmestí a je vypuklé ako okrúhle Buddhovo brucho. Dôležité je, aby sa v nej nachádzali prevažne suroviny v nespracovanej forme, a čím viac druhov rozličnej textúry, tým lepšie. Občas pokrm možno doplniť dochucovadlami, ako sú napríklad ocot, rôznymi druhmi korenia, ale nemali by sme zabúdať ani na kvalitné bielkoviny!

Ak ma sledujete už dlhšie, určite vám neuniklo, že podobné misky si pripravujem často, len som doteraz nevedela, že na to existuje pekné a výstižné pomenovanie. Náhodou som na to natrafila pri potulkách internetom a tento názov sa mi mimoriadne zapáčil. Takže sa nejedná o nič nové, akurát som snáď prvýkrát použila sušený cícer, ktorý som si konečne kúpila, namiesto toho konzervovaného. Ak aj vy chcete mať okrúhle a spokojné bruško ako Buddha, neváhajte a prichystajte si:
  • 1/2 šálky sušeného cíceru
  • trochu masla
  • 1 PL domáceho kečupu
  • 1/2 malej cibule
  • 1 väčšiu mrkvu
  • hrsť zelených olív
  • 1 vajce namäkko
  • bylinkovú soľ
Večer predtým namočíme cícer do vody. Na druhý deň vodu zlejeme, cícer prepláchneme a pridáme k nadrobno nakrájanej cibuli, ktorú sme na troche oleja orestovali do sklovita. Pridáme kečup a podlejeme trochou vody. Priebežne miešame a varíme, kým cícer nie je mäkký. Popri tom dáme variť vajce namäkko a očistíme mrkvu. Nakrájame ju na malé hranolčeky (alebo akékoľvek iné tvary, ktoré sú nám sympatické) a na masle ju orestujeme, kým nechytí trochu farby. Podlejeme ju trochou vody a opekáme tak, aby ostala mierne chrumkavá. Môžeme ju ochutiť bylinkovou soľou. Olivy prekrojíme na polky a začneme všetko aranžovať do misky. Udusenú mrkvu, uvarený cícer, olivy i vajce!





Výnimočne sa mi podarilo zachytiť širšie farebné spektrum: je tam oranžová, béžová, žltá, trochu bielej i zelená. No nie je to krásne a veselé? Dúfam, že zdieľate moje nadšenie a pustíte sa do prípravy!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára