Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kakaový pletenec / The Daring Bakers: Beautiful Bread

pondelok 21. apríla 2014

Kakaový pletenec / The Daring Bakers: Beautiful Bread

Niekedy vo februári Veronika prišla s výzvou od Daring Bakers na Beautiful Bread, teda prekrásny chlieb. Jej úžasné fotky ma vždy celkom odpália a hneď som si pri pohľade na ne hovorila, že tento pletenec budem raz musieť vyskúšať upiecť. A keď nie ja, tak aspoň ukázať postup mamke.

U nás doma totiž jeden výborný recept na pletenec máme a mamina ho zvykne pripraviť vždy, keď sa niekde má zísť väčší počet našich rodinných príslušníkov. Tieto kysnuté koláče sú vtedy veľmi vďačné, pretože sa toho na množstvo urobí neúrekom a slúži tak nielen ako sladký olovrant, ale pokojne zastúpi raňajky, prípadne i večeru.

Nuž a keďže máme tie veľkonočné sviatky, šibačov a kúpačov treba nejak pohostiť, takže okrem iných dobrôt padla voľba i na pletenec. Namiesto toho nášho klasického som však upiekla ten podľa Verči. Postup som zmenila len máličko, pretože som nemala sušené droždie. Čo som k tomu teda potrebovala?


Postupujeme nasledovne:

Maslo rozpustíme v mikrovlnke, potom k nemu prilejeme mlieko s vodou a znovu ohrejeme, aby bola tekutina mierne vlažná. Pridáme k nej vajce, cukry a droždie a dobre premiešame. Múku, soľ a kakao preosejeme k mokrým ingredienciám a vypracujeme cesto. Mne sa zdalo príliš tekuté, preto som k pôvodným 400g pridala ešte 2 PL navyše. Zrejme to bolo tým, že som mlieko i vodu pridávala tak nejak od oka ☺. 

Cesto necháme vykysnúť na teplom mieste zakryté utierkou asi na hodinu. Potom ho rozdelíme na 4 bochníky, ktoré si vyvaľkáme do tvaru kruhu. Prvý kruh prenesieme na plech vystlaný papierom na pečenie a pomažeme vrstvou čokoládovej pomazánky (ja som siahla po domácej slivkovo-čokoládovej "nutelle"). Preklopíme ho druhým kruhom, dobre zatlačíme kraje, aby plnka nevytiekla a takto uložíme všetky 4 vrstvy. 

Kruh rozrežeme na 16 častí, ako keby sme chceli vyrobiť kvet ❁ Každé dva lupene prekrútneme dvakrát oproti sebe a na konci spojíme. Pre lepšiu názornosť sa kuknite >>SEM<<

Pletenec potrieme mliekom a vložíme do vopred predhriatej rúry pri 180° na 25 - 30 minút. Stav kontrolujeme špajdľou. 

Necháme na plechu mierne vychladnúť a potom preložíme niekde, kde ho neobjavia podgurážení kúpači, pretože by vám z neho nič neostalo a padol by do nich ako fotón do čiernej diery. No vlastne, ak vám presne o toto šlo, tak je všetko v poriadku, určite sa s ním podeľte ☺. 

Plnku, samozrejme, môžete použiť ľubovoľnú, určite by bola famózna i škoricová, alebo tvarohová s hrozienkami, lekvárová, dokonca maková či orechová, tu sa žiadne medze nekladú. 



Tak ako, užili ste si tohtoročné sviatky? Rozdali ste maľované vajíčka a čokoládových zajačikov? U nás sa Veľká Noc vždy spájala s rodinným posedením na chate, najmä ešte za detských čias. To nás so sestrou bratranci vždy vypráskali korbáčmi, hodili na nás vedro vody a hotovo, ženská mala byť rada a vďačná, že bude celý rok zdravá a krásna. Navyše im ešte musela dať nejakú výslužku. Tieto zvyky, neviem v koho hlave sa to zrodilo.. Dnes to už, nanešťastie (alebo vlastne chvalabohu?), takto nie je, času je málo, detiská vyrástli a na chate sme neboli. Otec nám tiež neurobil napriek a mokro nebolo, vystačil si iba s voňavkou. Na jednej strane, jasné, modriny na stehnách a zadku mi určite chýbať nebudú, na strane druhej, malo to čosi do seba. Tá atmosféra kriku a vresku, dobrej nálady a radosti z chvíľ, ktoré môžeme prežiť s tými, čo máme najradšej mi bude určite chýbať. 


Ako ste na tom vy? Dodržiavate v rodine nejaké tradície? Alebo sú pre vás veľkonočné sviatky len príležitosťou vyjsť si niekam zalyžovať na hory? 

2 komentáre:

  1. Vypadá úžasně! Jsem ráda, že ses nechala inspirovat, moc mě to těší :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za super recept! Tvoj blog je naozaj úžasný, vždy plný inšpirácie a tie fotky.. proste nádhera :)

      Odstrániť