Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Ovocné grilované sendviče s Gorgonzolou, džemom a granolou

utorok 20. marca 2018

Ovocné grilované sendviče s Gorgonzolou, džemom a granolou

Milí moji! Dovoľte mi pozdraviť vás pri prvom astronomickom jarnom dni. Kým píšem tieto riadky, za oknom husto sneží, je ošklivo a vôbec, kde sú tie kvety, včielky a štebotajúce vtáčiky?!
Vyššie mocnosti tam hore si z nás strieľajú a nie je v ľudských silách to akýmkoľvek spôsobom zmeniť. Tak si nekazme náladu a myslime na niečo príjemnejšie.
Napríklad tieto výnimočné ovocné toasty!
Už som jeden príspevok podobného rázu publikovala >>priamo TU<<, ale ak vás zaujali, pripravila som si ďalšiu verziu, ktorou sa môžete inšpirovať.
Motívy, dôvody, hĺbkovú analýzu čo, kde, prečo, načo si prečítajte vo vyššie uvedenom odkaze, dnes vhupneme rovno k podstate.
Základom 'sendviča' bolo opäť jablko, veď načo meniť fungujúcu taktiku. Avšak, ako som už predtým zmienila, ku grilovanému ovociu sa z radov plesňových syrov náramne hodia aj tie prešpikované modrými žilkami. Neváhala som a siahla po mojej obľúbenej Gorgonzole. To je tak úžasný syr! Príjemne pikantný, charakteristický svojou arómou, neodolateľne krémový, výborne roztierateľný, čo sa hodí, ak ho chceme aplikovať na povrch toastu.
Skúšali ste však už niekedy prisýpať granolu (zapečené müsli) do iných pokrmov než ovsených kaší či mlieka? Páni moji, to bol záblesk geniality! (Áno, som skromná..) Roztrúste ju po povrchu namiesto (alebo spolu s nimi) orechov a verte mi, že si pochutnáte. Možno sa to môže zdať ako zvláštna voľba, ale ingrediencie spolu nekolidujú. Tieto skvelé chrumkavé štvorčeky sú raw paleo, vyrobené z múky z tigrích orechov, naviac v banánovej príchuti. Páči sa mi, že dobre držia tvar aj pri dlhšom pobyte vo vlhkom prostredí. V každom prípade, zvoľte svoje obľúbené. A ak budú domáce, tým lepšie!
Ešte väčším exhibicionizmom sa vyznačuje ďalšia prísada tohto sendviča: marhuľový lekvár či džem! Pozrite, keď už párujeme ovocie so syrmi, prečo nie aj v takejto varenej forme? Naviac, v rôznych prezentačných podnosoch nie je neobvyklé podávať so slanými pochutinami práve sladké marmelády a nátierky. Nechala som sa preto uniesť a použila ho na spestrenie týchto hriešnych raňajok.
Pre hravosť, nielen chuťovú, ale i vizuálnu odporúčam ešte osviežiť tanier čerstvou mätou. Ku Gorgonzole mi úžasne pasuje a navodí nám tak trochu tej jarnej čerstvosti, keď už ju nemáme reálne za oknami.
  • jablko
  • trochu masla
  • štipku škorice
  • syr Gorgonzolu (alebo nejaký iný s modrou plesňou)
  • domáci (marhuľový) lekvár
  • hŕstku granoly/müsli
  • banán na spestrenie (či akékoľvek iné ovocie)
  • čerstvú mätu na ozdobu
Jablko nakrájame na plátky, ochutíme škoricou a v grilovanej panvici na kúsku masla z oboch strán opečieme. Ešte horúce obložíme syrom, aby sa rozpustil. Naň nanesieme vrstvu lekváru, posypeme granolou, ozdobíme mätou a podávame, napríklad s ďalším ovocím podľa ľubovôle. Alebo s jogurtom. Ozaj, napíšte mi do komentárov, s čím by ste si tieto toasty pripravili vy. 







Zrejme ste postrehli, že v poslednej dobe sa vyžívam v šialených a netradičných kombináciách. Neviem, čím to je, asi obdobím. Keď je všetko šedé, fádne, smutné a ponuré, evidentne sa musím vybúriť v inej oblasti a priniesť farby a nevšednosť aspoň do mojich tanierov. 
Snáď to oceníte a necháte sa uniesť podobnou vlnou. Nech v tom nie som sama. 
Majte sa nádherne!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára