Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Paleo banánový chlebík s čokoládou

pondelok 30. marca 2020

Paleo banánový chlebík s čokoládou

Ahoj priatelia, ako sa vám darí v týchto časoch, ktoré skúšajú našu trpezlivosť a nervy?
Jakživ som nevidela taký boom pečenia na internete, ako teraz. Koláče, chleby, rožky, zákusky.. Ak ste niečo dlho odkladali, teraz, v domácej karanténe, je asi najlepšia príležitosť sa do toho pustiť.
Môj prípad to ale nie je. Nieže by som nepiekla či nevarila, ale nie je to výrazne viac, ako inokedy. Okolnosti sú dané aj tým, že s milovanou polovičkou začíname bývať spolu a čas, ktorý inokedy venujeme cestovaním jeden k druhému, teraz môžem využiť na pobyt v kuchyni.
Pán Panďák miluje banány a preto máme vždy nakúpenú dostatočnú zásobu. Dokonca tak, že ich ani nestíhame jesť. Týchto černochov potom musíme spracovať inak. Do chlebíka s nimi!
Nie je to môj prvý, ale vyskúšala som trochu iný recept, než obvykle a keďže sa vydaril, podelím sa oň s vami. Dajme sa do toho!
  • ¼ hrnčeka (1 hr = 250 ml) mandľovej múky
  • 1 + ¾ hrnčeka plantejnovej (banánovej alebo viac mandľovej, či kokosovej..) múky
  • 4 prezreté banány
  • ½ hrnčeka orechového masla (tekutého masla)
  • 2 vajcia
  • 2 PL bieleho jogurtu
  • 1 ČL kypriaceho prášku
  • 1 ČL kuchynskej sódy
  • 3 ČL škorice/perníkového korenia
  • 100 g horkej čokolády (u mňa Lindt grapefruit - inú som nemala po ruke)
Banány popučíme v miske vidličkou na kašu. Pridáme vajcia, orechové maslo a jogurt. Vyšľaháme ručným mixérom. 
V inej mise zmiešame sypké ingrediencie: preosejeme múku, kypriaci prášok, sódu a škoricu. Spojíme mokré a suché prísady dohromady, vymiešame cesto a do neho pridáme nasekané kúsky čokolády, pričom tretinu si necháme bokom. Cesto vlejeme do formy na chlebíček, uhladíme a povrch posypeme zvyšnou čokoládou. Kto chce, môže pridať aj vlašské orechy.
Formu vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 50-60 minút, podľa potreby. Testujeme špajdľou. Po vychladnutí krájame a servírujeme len tak do ruky alebo ozdobené jogurtom a ovocím.







Tento chlebík je menej šťavnatý, ako som zvyknutá u toho, čo robievam bežne. Je to tým, že mi došla mandľová múka a dávala som veľkú väčšinu plantejnovej, ktorá vsiakne vlhkosť lepšie. Stále bol veľmi dobrý, nie extrémne sladký, banány urobia svoje, pritom ďalšie sladidlo nie je treba.
Och a moje orechové maslo bolo nejaké arašidové s bielou čokoládou a proteínom, tuším? Samotné mi až tak nechutí, ale do koláča ideálne. V každom prípade, ak po ruke orechové krémy nemáte, postačí obyčajné maslo. 
A ak radi hryziete, odporúčam do chlebíka vmiešať aj kúsky orechov, je to príjemný bonus. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára