Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Brokolicovo-avokádové pesto a Buddha Bowls

utorok 30. mája 2017

Brokolicovo-avokádové pesto a Buddha Bowls

Čo je teraz zase sezóna brokolice? Už druhý týždeň po sebe je v obchodoch nejaká lacná. A ja, ako správna ovca, som sa nechala nalákať a ako inak, hodila ju do košíka. Potom premýšľala, čo s ňou. Keď narazím na zaujímavý recept, just natruc nie je v obchodoch za ľudové ceny, ja na to časom zabudnem a keď príde na činy, som bezradná a neviem, čo som to vlastne kedysi dávno chcela. Odkazy a záložky na internetové stránky nepomáhajú, mám ich toľko, že si nimi môžem vytapetovať stenu. Ja viem, zavesiť ma do prievanu, nič iné si nezaslúžim. Ale sem-tam sa stane, že ma osvieti náhly záblesk inšpirácie. Tak nejak vzniklo i toto pesto. Je totálne zelené, rýchlo hotové, lahodné a hodí sa ako zložka na namáčanie ostatných surovín, ktoré vytvárajú Buddha misku. Pesto si môžeme urobiť do zásoby a podľa potreby vyťahovať a podávať s čím nám srdce ráči. Skvelé bude trebárs aj ako "kaša" k mäsu, nátierka na pečivo, náplň do slaných koláčov.. možnosti sú nespočetné. Zaujímalo by ma, čo napadne Vám, ako inak by ste s pestom naložili? A za odpoveď Vám poskytnem jednoduchý recept:
  • niekoľko ružičiek brokolice
  • ¼ avokáda
  • ¼ hrnčeka slnečnicových semienok
  • 1-2 PL olivového oleja
  • šťavu z citrónu, podľa potreby
  • 1-2 strúčiky cesnaku
  • trochu talianskeho korenia
  • {hrsť čerstvej bazalky - nemala som a bolo mi to ľúto, určite by pesto ešte viac oživila a bolo by sýtejšie zelené}
Brokolicu rozoberieme na ružičky a v ochutenej vode uvaríme domäkka. Preložíme ju do vysokej nádoby, doplníme štvrtinou avokáda {bazalkou, ak používame}, zalejeme olejom, šťavou z citrónu a ochutíme cesnakom s korením. Prisypeme slnečnicové jadierka a tyčovým mixérom zmixujeme na jemne zrnitú hmotu. Preložíme do misky, pofŕkame pár kvapkami oleja a ozdobíme ďalšou porciou semienok. 




Podávame napríklad ako dip v Buddha Bowl, v tomto prípade s ďalšou brokolicou, pečenou červenou repou a zvyšnou štvrtinou avokáda..



.. alebo vymeníme cvikľu za čerstvé reďkovky, utrhneme sa z reťaze a naflákame tam ešte viac slnečnice. (prečo nie?).



Ako som spomínala, spôsobov, ako naložiť s týmto pestom, je neúrekom. Ja by som ho pokojne mohla jesť i samotné na štýl hustého brokolicového krému, lebo to je podľa mňa najlepšia forma ak ide o "polievku". Pozor však na množstvo pochutín, ľahko sa stane, že to preženiete s cesnakom alebo citrónom, preto pridávajte postupne a opatrne. Všetko závisí od toho, v akom množstve plánujete pesto pripraviť. Tak sa nechajte nalákať a dajte mu zelenú (haha, som strašne vtipná..).
Och, posledná poznámka na záver: avokádo veľmi rado oxiduje a už po chvíli hnedne. Tým, že je v zmixovanej forme je tento proces ešte rýchlejší a nápadnejší, takže sa neľakajte, ak pesto necháte odstáť a ono chameleónsky skopíruje trebárs farbu vášho dreveného stolu. Stačí ho premiešať, vnútri bude opäť ako nové.
Krásny slnečný deň prajem!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára