Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalátové Taco s baklažánom a pórom

pondelok 15. mája 2017

Šalátové Taco s baklažánom a pórom

Ako ste si určite všimli, nedávno som objavila (pre mňa) prevratný spôsob čím nahradiť v mexických receptoch na Tacos klasickú tortillu. Jednoducho stačí náplň vtesnať do listu hlávkového šalátu a máme tak plnohodnotnú, chutnú a dokonca výživnejšiu (minimálne čo sa vitamínov týka) verziu. Skúšala som >>tekvicu a mrkvové rezance<< a >>karfiol so šampiňónmi<<, ale bolo len otázkou času, kedy som musela vpašovať dnu moju najobľúbenejšiu zeleninu vôbec (ja viem, technicky je to ovocie, ale písať to tak mi príde maximálne zavádzajúce). No samozrejme, baklažán! Nehovorte, že ste to nečakali. Okrem toho, aby mu nebolo smutno, spárovala som ho s restovaným pórom, pretože to vypadá, že momentálne je jeho sezóna. Vždy sa snažím voliť plodiny podľa ich prirodzeného ročného obdobia, pretože vtedy je vyššia pravdepodobnosť, že nebudú napumpované chemikáliami a vypestované niekde v petriho miske (a možno som úplne vedľa a zase je to marketingový ťah reťazcov, ako práve takéto čudá čo najrýchlejšie predať). Výnimku som ochotná urobiť pri exotickom ovocí, to sa k nám tak či tak dostane po dlhej ceste a je vlastne jedno v akom ročnom období. Áno, avokádo má u mňa veľké privilégium. Ako podkladovú bázu som opäť zvolila hummus, tentokrát olivový, ktorý sa u mňa takisto teší značnej pozornosti (hneď po paradajkovo-bazalkovom). Možno je to pre niekoho z vás divočina, ale baví ma kombinovať rôzne druhy zeleniny, nátierky, pochutiny, aby to stále nebolo o tom istom. Veď niekedy stačí vymeniť jednu surovinu a hneď máte k dispozícii akoby úplne nové jedlo. Ono aj tá malá zmena niekedy podstatne zaváži. Je to o skúšaní, prispôsobovaní a triafaní sa do chuti vášho maškrtného jazyka. V tomto prípade sa zlúčenie týchto ingrediencií vydarilo náramne, všetko do seba zapadlo ako dieliky puzzle. Preto ak vás nedesí pomiešať (skoro) všetko možné, vrhnite sa ďalej na recept:
  • 1 baklažán
  • 1 ČL talianskeho korenia 
  • 1 ČL škorice
  • 1-2 PL olivového oleja
  • polovicu veľkého póru - bielu aj zelenú časť
  • kokosový olej
  • trochu korenia
  • 2 PL (olivového) hummusu
  • pol avokáda
  • pol mozzarelly
  • trochu citrónovej šťavy
  • niekoľko listov hlávkového šalátu
Baklažán nakrájame na hranolčeky a vo veľkej mise premiešame s korením, škoricou a olejom. Rozložíme ho na plech s papierom na pečenie a vo vyhriatej rúre pri 180 °C pečieme 15 minút, kým nie je mäkký.
Pór nakrájame na kolieska, vhodíme ho na panvicu s kokosovým olejom, ochutíme korením poľa nálady a osmažíme, kým nie je miestami zlatistý a mäkký.


Šalátové listy rozložíme na kuchynskú dosku, každý potrieme vrstvou hummusu a naň umiestnime baklažánové hranolčeky. Navrch pridáme kôpku póru, pár mesiačikov nakrájaného avokáda a plátok mozzarelly. Všetko posypeme ľubovoľným korením a pokropíme citrónovou šťavou. Šalátové Tacos konzumujeme najlepšie rukami. Ak by ste nevedeli ako na to, pozrite si názornú inštruktáž na obrázku, ako správne jesť Tacos.

No Biology example guy, that is not how you eat a taco...

Uznávam, nie je to práve jedno z tých jedál, ktoré vypadajú elegantne v spoločnosti (vôbec mi neprekáža vziať si ho k zákazníkovi a pustiť sa doň v spoločnej kantíne), ale čo tam po tom, trochu zamazaných rúk prežijeme, hlavne, že je to dokonalá pochúťka. 






Dúfam, že vás tieto mexické recepty neotravujú, viem, že ich je v poslednej dobe neúrekom, ale čo už so mnou, keď som sa do nich zamilovala. Dúfam, že aj vy si k nim nájdete cestu a pustíte sa do prípravy. A ak už si máte vybrať jeden zo všetkých zmieňovaných, hlasujem práve za tento, pretože viete.. baklažán (to bolo hneď jasné.. mimochodom, nie je tých zátvoriek v dnešnom príspevku viac než by bolo vhodné? {nie, zátvoriek nikdy nie je dosť..}). 
Pekný začiatok týždňa prajem!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára