Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šunkovo brokolicová Frittata

streda 16. mája 2018

Šunkovo brokolicová Frittata

Ahoj, drahí moji!
Som rada, ak práve čítate tieto riadky. Ani nedúfam, že mám vôbec nejaké publikum, ale ak áno, verte, že ma to hreje pri srdci a napĺňa neopísateľnou vďačnosťou.
Tak rada by som si s vami poklebetila! Prehodila pár slov, zverila sa s novinkami (no úprimne, tie žiadne nie sú), ospevovala recepty, pokrmy a kombinácie, ktoré som objavila. Ale nič z toho, proste nestíham. Aj tento článok uprednostňujem pred iným z dôvodu, že je rýchlejšie hotový. Prepáčte mi to a berte inšpiráciu na túto božskú Frittatu ako ospravedlnenie. Nenechajte sa však zmiasť, je delikátna, určite sa budete oblizovať za ušami!
  • 2 vajcia
  • 200 ml smotany na varenie (12% alebo 18%)
  • 100 g moravského údeného (alebo inej šunky)
  • 3-4 ružičky brokolice
  • 1 jarnú cibuľku
  • 50-75 g tvrdého syra (pecorino romano či parmezán sú TOP!)
  • obľúbené koreniny (použila som creolské)
  • naviac: hlávkový šalát, paradajky, reďkovky, bazalku a citrón
V mise rozšľaháme vajcia so smotanou. Pridáme na malé kocky pokrájanú šunku, kolieska cibuľky a brokolicu rozobranú na drobné kúsky. Do zmesi nastrúhame syr a ochutíme koreninami podľa vlastného výberu. Prelejeme do pekáča, najlepšie nejakého väčšieho plytkého - frittata tak bude chrumkavejšia a rýchlejšie hotová (bohužiaľ, ja stále nemám vhodný rozmer.. Ježiško?).
Vložíme do rúry vyhriatej na 200 °C a pečieme, kým vaječno smotanová zmes nie je pevná a na povrchu chrumkavá a zlatistá. Podávame so zeleninovým šalátom.






Lúčim sa s vami, dúfam, že túto Frittatu vyskúšate, je nesmierne vhodná ako ľahší obed či 'snack' najmä počas letných dní, ktoré k nám snáď čochvíľa prídu. Mali sme tu chvíľu krásne počasie, ale nový týždeň odštartoval prudkou zmenou a teraz nám zase leje ako z krhly.
Nie je všetkým dňom koniec a budeme sa tešiť do budúcna.
A mne sa, SNÁĎ, podarí byť aktívnejšou. Mám pre vás pripravené veľmi zaujímavé veci! Ale keď toho času je tak málo a roboty stále viac..

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára