Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Penne alla Boscaiola / Penne po drevorubačsky

utorok 11. februára 2014

Penne alla Boscaiola / Penne po drevorubačsky

Tento pokrm je typický pre región Chianti v Tuscane. Boscaiola doslovne znamená "na spôsob drevorubača". Pravdepodobne preto, že títo statní chlapi sa museli pri práci poriadne najesť a keďže pôvodný recept obsahuje slaninu, hríby a smotanu, je veľmi vhodným práve pre naše drsnejšie polovičky. 

Čerpala som z nasledovného receptu, ktorý je pre 4 porcie a ako inak, pretvorila som ho k obrazu svojmu {v zložených zátvorkách}. Na prípravu potrebujeme:
  • 1 nadrobno nasekaná cibuľa
  • 1 strúčik cesnaku
  • 175 g údenej slaniny {2 plátky dusenej bravčovej šunky}
  • 250 g malých šampiňónov {hrsť sušených dubákov}
  • 700 g lúpaných paradajok {1 stredná čerstvá paradajka + 1 ČL paradajkového pretlaku}
  • 100 ml 30% smotany {3 ČL domácej Lučiny}
  • 500 g cestovín {2 hrste celozrnných penne}
  • nasekaná petržlenová vňať
  • 80 g strúhaného syra Pecorino Romano {nedávala som žiadny}
Cestoviny v osolenej vode uvaríme podľa návodu, kým nebudú al dente. Na troche {arašidového oleja} speníme cibuľu a pridáme cesnak, ktorý sme rozpučili nožom. Prehrejeme, kým nezavonia a potom ho vyberieme. K cibuli vložíme na tenké pásiky nakrájanú šunku a hríby. Ja som použila sušené, ktoré som si predtým nechala odstáť vo vriacej vode. Prihodíme nakrájanú paradajku, zjemníme Lučinou a paradajkovým pretlakom. Ak je omáčka príliš hustá, zriedime ju trochou vody z cestovín. Zmes dobre premiešame, povaríme a podávame s penne. Pamätáme, omáčka vždy čaká na cestoviny, nie naopak!
Dobrú chuť!



11 komentárov:

  1. Ja sa vždy rada inšpirujem najmä čo sa omáčok týka, lebo tie si môžem dať aj na mäso a tak, takže super recept :) Podobnú robievame aj my :) Akurát nerada jem penne cestoviny, lebo ja sa z nich vobec nenajem. Nenasýtia ma takmer vobec, takže dávam prednosť na obed mäsu s prílohou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja cestoviny veľmi nemusím, tiež by som si radšej dala mäso, lenže ja som dostala rozkazom prijímať viacej sacharidov, nuž tak niekde ich musím nabrať :( ale fakt ma to neteší..

      Odstrániť
    2. Jak to, rozkaz nabrať viac sacharidov???
      Inak pokrm celkom zaujímavý, vyskúšam keď nakúpim. Aj s cestovinami, tie mne práve vôbec nevadia....XD

      Odstrániť
    3. Ja nejem sacharidové prílohy.. chcela som sa trochu priblížiť paleo štýlu stravovania..
      A určite skús, je to dobré ako k cestovinám, tak i k mäsu, ako už zmienila Lucka :)

      Odstrániť
    4. Mno, ja mäso nejem už dobre dlho....XD

      Odstrániť
    5. Som vegetariánka, postupne však chcem prejsť na vegánstvo...XD

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. No ak si naložíš aj dupľu, tak raz určite! :D

      Odstrániť
  3. Dobrý deň,

    oslovil nás Váš blog s receptami, ktoré skúšate a vytvárate v kuchyni. Máte záujem o spoluprácu so stránkou NajRecept.sk? Cieľom stránky je združovať odskúšané recepty nadšencov varenia a bloggerov.

    V prípade záujmu Vás poprosím kontaktovať na e-mail najrecept@najrecept.sk

    Ďakujeme za skorú odpoveď a prajeme pekný deň!

    S pozdravom,
    NajRecept.sk

    OdpovedaťOdstrániť