Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bazalkové batáty s pečeným morčacím stehnom

štvrtok 22. mája 2014

Bazalkové batáty s pečeným morčacím stehnom

Jupííí, juchú, tramtarará, prvá skúška je za mnou. Ešte síce neviem, ako tie otravné hviezdokopy dopadli, každopádne pevne verím, že kolonka v informačnom systéme sa zazelenie. O samotné písmenko v nej mi už ani tak nejde. Je to pre mňa zvláštne, pretože ja som vždy bola z tých, pre ktorých je vzdelanie mimoriadne dôležité a vždy som šla na sto dvadsať percent, proste na doraz. Okolnosti však chceli tento môj prístup trochu zmeniť. Samozrejme, i teraz som sa snažila zo všetkých síl, viem, že som do toho dala maximum. Takže nech už to dopadne akokoľvek, nič si nebudem vyčítať a zožierať sa. Načo. Život je krátky a tak si ho treba vychutnať. Hlavne v tomto čase, keď je vonku krásne, slnko páli a ja mám pocit, že svet je odrazu gombička.

Pred skúškou som sa však musela adekvátne posilniť, predsa len, ísť tam s prázdnym žalúdkom by nebolo rozumné, ťažko by sa mi myslelo. A tak, zase raz to vyhrala len jedna rýchlovka z oblasti maminka zachraňuje a rúra pečie, kým ja sa učím.

Potrebujeme len smiešne množstvo ingrediencií:
  • batáty
  • bazalku (mám sušené lístky z črepníkovej bazalky)
  • maslo
A samozrejme, morčacie mäso, ktoré som vytiahla z mrazničky. Pripravené mamkou, zabalené presne pre tieto prípady núdze. 

Batáty necháme i so šupkou, no dobre ich umyjeme. Nakrájame na kolieska, prípadne hranolčeky, ktoré tvary sú vám viac sympatické. Posypeme bazalkou a obložíme pár plátkami masla. Určite môžete použiť i nejaké koreniny, trebárs mleté čierne, rascu, nejaké iné bylinky, napríklad rozmarín či tymián, ale ja na batátoch zbožňujem práve tú ich sladkú chuť, preto ich ani nesolím, aby sa to neprebilo. Rozložíme ich na papier na pečenie a zvinieme do balíčka. Dáme do rozohriatej rúry a pri 200° pečieme 20 - 25 minút. 



Jednoduché, ale chutné. Dokonca zdravé. A ospravedlňte, prosím, primitívnosť jednotlivých "receptov", ale ja si proste stojím za svojím a držím sa i naďalej hesla v jednoduchosti je krása. Tak zatiaľ niekedy dovidenia, ja mám dnes oddych, ale zajtra sa zase naplno venujem učeniu a žmýkaniu mozgových závitov, preto to tu zrejme chvíľu bude zase pusté. Ale ja sa vrátim! ako raz Arnie Schwarzenegger povedal.. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára