Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: "Jednoporciové" zapekané mleté bravčové s mrkvou / Single serving ground pork with carrot

nedeľa 17. apríla 2016

"Jednoporciové" zapekané mleté bravčové s mrkvou / Single serving ground pork with carrot

Prečo sa niektoré bežne zaužívané anglické názvy dajú preložiť iba debilne alebo nemotorne opisne? Ako v tomto prípade: single serving, proste jedna individuálna porcia pre každého stravníka. Keby mi niekto takto pripravil obedové menu, považovala by som to buď po a) za veľmi pozorné, že si dotyčný dal námahu a vyrobil niečo mne priamo na mieru alebo po b) za neskutočne trúfalé, lebo čo už len ktokoľvek iný, okrem mňa, môže vedieť, koľko sa do mňa zmestí a čo ja považujem za dostatočnú porciu?! Dosť nevďačná úloha, ak to berieme zo strany hostiteľa, na druhej strane, ak takto robíme jedlo len pre vlastnú potrebu, je to pohodlný spôsob, pri ktorom odpadá - pre nás krabičkových - večné chystanie misiek do práce. Týmto rozvláčnym úvodom som sa konečne dostala k podstate: napchala som už takmer štandardne zhotovené mleté bravčové mäso do jednotlivých zapekacích kameninových misiek, aka ramekinov (vidíte, zase tá angličtina!) a bolo vymaľované!

Na 4 misky, teda dve porcie!
  • 400 g mletého bravčového mäsa
  • trochu oleja zo sušených paradajok
  • cibuľu
  • 1-2 ČL sušeného cesnaku (lepší je čerstvý, ale už som nemala)
  • 1-2 ČL údenej papriky
  • 1 PL balzamikového octa
  • 2 ČL sladkej čili omáčky
  • 1-2 ČL dijónskej horčice
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • 1 veľkú mrkvu
  • 6-7 listov čerstvej bazalky
Na oleji speníme nadrobno nasekanú cibuľu. Pridáme mleté mäso a sprudka ho opečieme, kým nechytí trochu farby. Ochutíme cesnakom, paprikou, octom, čili omáčkou, horčicou a soľou. Trochu podusíme, kým pustí šťavu a odstavíme zo sporáka.


Do misy nastrúhame mrkvu a pridáme nasekanú bazalku. Túto zmes poriadne zmiešame spolu s poduseným mäsom a rovnomerne rozložíme do 4 kameninových misiek. Vložíme ich do vyhriatej rúry a pri 200 °C pečieme 20-30 minút, podľa potreby, ale aby bol povrch zlatistý. Hotovo, necháme vychladnúť a pohodlne berieme kam potrebujeme!





Aby ste si nemysleli, že len tak bez rečí obídem tému počasia.. To by nešlo, veru nie! Som rada, že dnes ešte aspoň chvíľu popoludní bolo krásne, horúco, deň ako stvorený na prechádzku. Síce takmer hneď nato, ako som prišla domov sa obloha pomaly zaťahovala a tuším aj spŕchlo, ale meteorológovia strašili s horšími predpoveďami. Nuž a zajtra.. nechajme sa prekvapiť. Keď už nič iné, tak tieto praktické "jednoporciovky" zlepšia náladu, nie je tak?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára