Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Paleo kokosová kaša s grilovaným jablkom

sobota 28. januára 2017

Paleo kokosová kaša s grilovaným jablkom

Frekvencia publikovaných príspevkov klesá, pracovné tempo sa stupňuje, ja už ani neviem ako sa volám a už vôbec nie kde mi hlava stojí. Deň by musel mať aspoň tridsať hodín, aby som stihla všetko, čo som si zaumienila, ale na druhej strane, radšej nie, pretože to by znamenalo ďalší čas navyše, ktorý by som s veľkou pravdepodobnosťou musela venovať robote. Kvôli tomu tu však nie ste, mám pravdu? V minulom diele >>bleskoviek<< som sa priznala, že som podľahla mámeniu grilovaného banánu. To ma priviedlo na myšlienku hodiť na panvicu aj iné ovocie a keďže teraz sú najdostupnejšie a asi najlacnejšie jablká, voľba bola jasná. S vidinou neutíchajúcich mrazivých dní mi bolo trochu proti srsti tradične siahnuť po tvarohu. Horúca kaša, to je už niečo iné! Oprášila som recept na >>kokosovú<< so škoricou a lepšie som urobiť nemohla. Ak som zachytila vašu pozornosť, skvelé, čítajte ďalej!
  • ½ hrnčeka strúhaného kokosu (kokosovej múčky)
  • 1 hrnček mandľového mlieka
  • 1 ČL škorice + trochu naviac
  • 1 jablko
Do rajnice nalejeme mlieko, prisypeme kokos a škoricu, poriadne premiešame a privedieme k varu. Varíme, kým sa tekutina nezredukuje do požadovanej konzistencie. Medzitým jablko nakrájame na tenké polmesiace, poprášime škoricou a v grilovacej panvici opečieme, kým sa nevytvorí charakteristická vzorka. Hotovú kašu premiestnime do taniera (misky), navrstvíme jablko a ešte horúce podávame (ale pozor na jazyk!). Ak sa nechystáme jedlo konzumovať hneď, odporúčam pred servírovaním ohriať.




Ak ste plánovači podobne ako ja a kašu si nechávate na druhý deň, prijmite malý tip: uvarte ju redšiu, pretože cez noc bude mať kokos dosť času s mliekom "pracovať" a vsiakne do seba viac vlhkosti. Na druhý deň bude teda hustejšia, nenechajte sa nepríjemne prekvapiť betónovou masou v miske. 
Príjemný zvyšok soboty prajem a hlavne: nepracujte! (Nie ako ja, zapnuté dva notebooky, jeden domáci, druhý firemný, čakám, kedy sa čo zomelie..)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára