Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Zelerové hranolky

piatok 26. apríla 2013

Zelerové hranolky

Experimentovanie s rôznymi druhmi zeleniny pokračuje, dnes som si zobrala na mušku zeler. Príprava hranoliek je strašne jednoduchá, ako by ste robili klasické zemiaky. Zeler však nie je plný komplikovaných sacharidov a preto je pre mňa lepšou voľbou na obed. Buď ako hlavný chod, alebo pokojne ako príloha k mäsu.

Zeler ošúpeme a nakrájame na hranolčeky. Rozprestrieme ich na plech s papierom na pečenie a pokvapkáme olejom (arašidovým, olivovým, kokosovým.. akým chcete). Ochutíme soľou, mletým čiernym korením, údenou paprikou a vlastne čímkoľvek čo doma nájdete. Pečieme 15 minút pri plnom plameni, ďalších 15 na miernom.




Ako som sa už zmienila, hranolky sú vhodné ako príloha k rôznym druhom mäsa namiesto klasických zemiakov. Ja som ich jedla bez neho, ale bielkovinová vsuvka tam musela byť! V podobe strúhaného eidamu. Dobrú chuť!



2 komentáre:

  1. Něco podbného už jsem někde viděla a celer miluji tak snad se konečně dokopu i k téhle úpravě, protože ta finální fotkas vypadá víc než lákavě :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ani nečakala, že to bude tak skvelé! Už nikdy zemiaky, toto je lepšie :D

      Odstrániť