Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Brokolizza.. s Fetou a olivami

štvrtok 15. januára 2015

Brokolizza.. s Fetou a olivami

Ale, ale, nešťastnica, čo si to zase vymýšľaš za pojmy? Ako ste iste správne vydedukovali, ide o kombináciu slov brokolica a pizza. Zrejme som ovplyvnená šprtaním sa vzorcov. Január pre mnohých znamená skúškové, dlhé hodiny presedené nad knihami, kŕče v zápästí od písania esejí a poznámok, opuchnuté oči a roztečený mozog od nadmerného používania.

Mrzí ma, že som sa zase na dlhšiu dobu odmlčala, ale dve veci: po a) zase raz som prekročila rieku Moravu, čo znamená, že doteraz som bola vybavená zásobami z domu, po b) s nosom nad Maxwellovými rovnicami sa veľa príležitostí na varenie nevyskytne.

Vlastne.. stane sa, že vám z toho tak zašibáva, že už vidíte vzorce aj tam, kde rozhodne byť nemôžu. Tak som zaviedla novú rovnicu, dúfam, že ju raz po mne pomenujú..

brokolica + pizza = nebíčko v papuli 2

Pridáme k tomu ešte nejakú oblohu aby to nebola nuda a o obed je postarané. Postup si síce vyžaduje trošku viac námahy, ale nebojte sa, nie je to nič, čo by ste s prehľadom nezvládli.

Na brokolizzový základ:
  • menšiu hlávku brokolice (prekvapivo)
  • 1 vajce
  • 50 g syra typu Feta
  • bylinkovú soľ, oregano a bazalku podľa chuti
  • sterilnú gázu! (ale tú, zaprisahávam vás, nejedzte!)
Na oblohu
  • domáci kečup
  • hrsť zelených olív
  • 50 g syra typu Feta
Brokolicu umyjeme a nahrubo nastrúhame na strúhadle (kto má, môže použiť kuchynský robot, ale bez problémov to ide i bez neho). Tento brokolicový bordel nasucho opečieme na panvici, aby sa vyparila prebytočná voda, až kým nezačne trochu hnednúť. Bordel vysypeme na gázu a skrúcame ju čo najmocnejšie to ide, aby sme z brokolice odstránili naozaj akúkoľvek tekutinu. Len tak dosiahneme, že cesto bude chrumkavé. 

Vyžmýkanú brokolicu preložíme do misky, zmiešame vidličkou s vajcom a postrúhaným syrom a ochutíme soľou, bazalkou a oreganom. Túto zmes uťapkáme na plech s papierom na pečenie do tvaru tenkej placky a dáme piecť do rúry vyhriatej na 200° na 10-15 minút. 

Potom brokolizzu vyberieme, potrieme domácim kečupom (alebo obľúbenou omáčkou) a obložíme všetkým, čo máme radi. Takže v tomto konkrétnom prípade hrsťou olív a Fetou. Pizzu vrátime naspäť do rúry a pečieme ešte aspoň 10 minút. 


Jasné, že si na pizzu môžete dať úplne čokoľvek, od šunky a klobásy, cez tuniaka a cibuľu po ďalšie druhy zeleniny ako paradajky, papriku, ružičkový kel, špenát a rukolu či dokonca ovocie (trebárs ananás a brusnice). Ja som mala aktuálne k dispozícii toto. Viac by sa mi tam zrejme hodil typ syra, ktorý má lepšie vlastnosti tavenia, ako mozzarella, niva či eidam, ale aj takto to bolo výborné. Preto neváhajte a pečte! 




Akú pizzu máte najradšej? Uprednostňujete zeleninu, alebo mäso musí byť za každú cenu?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára