Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažán v paradajkovej omáčke s olivami & Rada: zmena webovej adresy?

pondelok 22. júna 2015

Baklažán v paradajkovej omáčke s olivami & Rada: zmena webovej adresy?

Ahoj, volám sa ||Jar|| a som závislá. Na baklažáne!
Takto nejako by mohla vypadať úvodná veta v kruhu anonymných baklažánolikov, ak by také niečo vôbec existovalo. Skutočne, vypestovala som si silnú závislosť k tejto zelenine. Ozaj, viete, že zaradenie k zelenine je zavádzajúce? Baklažán je podľa botanikov bobuľa, podobne ako paradajky. Na hlavu, čo poviete? Navyše, so závislosťou by som to nebrala na ľahkú váhu. Obsahuje vraj nikotínové alkaloidy, takže je v úzkom príbuzenstve aj s tabakom! Prapodivná plodina tento baklažán.. Ale nevŕtajme sa radšej v serióznej vede, nie o tom som sa s vami chcela pobaviť. Hoďme pár slov na tému recept. Je jednoduchý, rýchly, výživný a odporúča vám ho jeden z jedného vyhladovaného exvysokoškoláka.

To ma privádza k myšlienke, že by som mala zmeniť názov blogu. Viete mi nikto poradiť ako na to? Chcela by som inú webovú adresu, ale s tým, že by vás to po kliknutí na túto starú priamo presmerovalo k novej. Predsa len, nesmierne ma teší, že sa našlo aspoň pár dobrých duší, ktoré tento blog sledujú a zarmútilo by ma, keby som o nich, o VÁS prišla. Pomôžete mi? Máte s tým niekto skúsenosti?

Ach, zase som odbočila. Dobre, dobre, budem poslušná. Tu je zoznam ingrediencií na porciu pre otesánkov:
  • 1 obrovský baklažán 
  • 1 veľký strúčik cesnaku
  • štedrú porciu masla
  • 1 konzervu (400 g) celých lúpaných paradajok
  • hrsť zelených olív
  • sušenú bazalku, oregano a bylinkovú soľ podľa chuti
  • 50 g eidamu
Baklažán umyjeme a nakrájame na kolieska s hrúbkou asi 1 cm. Posypeme ho bylinkovou soľou a necháme vypotiť. Cesnak nasekáme nadrobno a orestujeme na masle, kým nezačne voňať, dávame však pozor, aby sa nepripálil! Medzitým prebytočnú tekutinu vyzrážanú na baklažáne osušíme kuchynskou utierkou a kolieska pokrájame na drobnejšie kusy. Pridáme ich do panvice s cesnakom a trochu opečieme. Následne prijeme plechovku paradajok (ak máme celé, nahrubo ich pokrájame) a trochu vody. Ochutíme bazalkou, oreganom a prípadne ešte bylinkovou soľou (treba to okoštovať). Zmes varíme, kým sa omáčka trochu nezredukuje a baklažán nie je mäkký. Chvíľu pred koncom pridáme olivy a dobre premiešame. Baklažán s omáčkou vlejeme do misky a servírujeme s najemno postrúhaným eidamom. 







Ako ste začali ďalší týždeň? Viete, že včera oficiálne nastalo už aj astronomické leto? Dúfam, že sa naň tešíte minimálne tak ako ja.

5 komentárov:

  1. Zdravím, dlho som sa ťa to chcela opýtať, kde ty vlastne pracuješ, zamestnala si sa v obore?
    Si na SR, alebo v ČR? A inak, mám čo dorábať(vyskúšať recepty) akonáhle si urobím tých "zvyšných" skúšok.(tento semester a skúškové som mala riadny záhul, mala som dokopy ) skúšok...jáj....ale pomaly....pomaličky z toho ubúda...XD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Em, čísla mi nejak nešli...bolo to 11, a teraz ich je 5

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, v odbore bohužiaľ nie. Som čosi ako recepčná a ostraha v jednom.
      Držím palce počas skúškového, určite to zvládneš a potom hurá, konečne leto, nie? :) 11 skúšok, to je veru na infarkt, ale treba len zaťať zuby a nakoniec príde aj na slobodu a testovanie receptov! Všetko dobré ;)

      Odstrániť
    2. A si na Slovensku? Alebo V ČR?

      Odstrániť