Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát s pečeným baklažánom a syrom Feta

piatok 12. júna 2015

Šalát s pečeným baklažánom a syrom Feta

S mojím šéfom niekedy zažívam infarktové stavy. Keď mi v priebehu troch dní už tretíkrát zmenil služby, celkom som začala prepadať zúfalstvu a narýchlo som potrebovala vymyslieť, ako sa prichystať do práce. Pôvodne som mala v pláne využiť baklažán iným spôsobom, ale neľutujem, že sa napokon veci vyvinuli druhým smerom. Inšpiráciou mi bol opäť Albert magazín s receptom na šalát s pečeným fialovým krásavcom. Mala som totiž v chladničke väčšinu ingrediencií a mne neostalo nič iné iba velebiť šéfredaktorku Ditu. Ak vás neoslovili predošlé dva tipy, ako naložiť s baklažánom, možno sa vám zapáči tento. Čítajte preto ďalej!

Budeme potrebovať:
  • 1/2 baklažánu
  • 1 mrkvu
  • olivový olej
  • 3 strúčiky cesnaku
  • bylinkovú soľ
  • hrsť cherry paradajok
  • 100 g Fety
Baklažán pokrájame na kolieska (alebo polmesiace, keďže z neho máme polovicu) a ochutíme bylinkovou soľou. Mrkvu očistíme a tiež nakrájame na šikmé kolieska. Zeleninu rozložíme na olejom potretý papier na pečenie a pridáme k nej celé strúčiky cesnaku. Plech vložíme do rúry vyhriatej na 180° a pečieme takých 15-20 minút, kým zelenina nie je mäkká. Cesnak zbavíme šupky a zmiešame ho s upečenou mrkvou a baklažánom. Do misky pridáme rozpolené cherry paradajky a kocky syra Feta. Premiešame a prípadne dochutíme.




Rozhodne by sa k tomuto šalátu žiadalo ešte čosi zelené, nejaké čerstvé listy, trebárs rukoly alebo ľadového šalátu, bohužiaľ, nemala som. Dodalo by mu to tú správnu letnú atmosféru. Myslím si, že nájde plnohodnotné uplatnenie pri nejakej grilovačke, súhlasíte?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára