Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Mleté bravčové ako náplň do Bánh Mì

utorok 11. augusta 2015

Mleté bravčové ako náplň do Bánh Mì

Múdra wiki tvrdí, že pod pojmom Bánh Mì sa stretneme s tradičným vietnamským druhom pečiva, najčastejšie bagetou. Tie môžu byť plnené nespočetnými variáciami mäsa a zeleniny, prípadne je možné podávať ich aj vo vegetariánskej forme. Ja som na webe narazila na recept, ktorý sa síce pýši názvom Bánh Mì, no nemožno ho brať tak úplne, pretože sa vlastne jedná iba o prípravu mletého mäsa, ktoré potom prípadne môžeme využiť ako hlavnú zložku sendviča. Navyše, upravila som ho k obrazu svojmu podľa toho, čo som mala v kuchyni. Takže ak hľadáte nejakú inšpiráciu ako využiť mleté bravčové, čítajte ďalej.

Na dve porcie:
  • 250 g mletého bravčového
  • sezamový olej
  • 2 PL sójovej omáčky
  • 1 + 1 PL jablčného octu (tradičnejší je ryžový, ak máte, využite ho)
  • 1/2 ČL čili omáčky
  • (1 PL rybacej omáčky, voliteľné)
  • bylinkovú soľ a mleté čierne korenie podľa chuti
  • 2 veľké mrkvy
  • 1 kaleráb
Najprv pripravíme zeleninový šalát. Mrkvu i kaleráb očistíme, nastrúhame nahrubo a zalejeme 1 lyžicou jablčného octu (môžeme osoliť a okoreniť, ja však čerstvú zeleninu neochucujem). Necháme odstáť a vrhneme sa na prípravu mäsa. Na zohriatom oleji sprudka orestujeme mleté bravčové a opekáme ho kým nezačne chytať hnedú farbu, takých 7-8 minút. Potom pridáme sójovú omáčku, jablčný (ryžový) ocot, (rybaciu omáčku) a čili. Zmes dobre premiešame a opekáme ešte 2-3 minúty, kým mäso nie je hotové. Ak sa príliš pripaľuje, podlejeme trochou vody. 
Hotovo, následne už iba servírujeme: kôpku mäsa na hniezde zo šalátu. 





Želám všetkým nádherný deň, užite si ho. Dúfam, že ho trávite lepšie ako ja, spaním po nočnej.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára