Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kvázi šošovicový šalát s cuketovými čipsami

pondelok 30. mája 2016

Kvázi šošovicový šalát s cuketovými čipsami

Ani neviem, ako toto jedlo pomenovať. Proste plná miska šošovice premiešaná s chrumkavou cuketou a vylepšená marinovanými artičokami. Neviem čím to je, ale obľúbenosť cukety u mňa v poslednej dobe klesá. Možno je to tým, nemá nejakú výraznú chuť a markantný znak, ktorý by mi zarezonoval. Jedinou výnimkou sú rezance z nej, tie však vždy dokážem vyladiť rôznymi inými surovinami a koreninami, ktoré zohrajú dôležitú úlohu vo výslednom efekte. Takže som hútala, ako ju úplne neodsunúť do úzadia. A myslím, že som na to prišla. Chrumkavé čipsy posypané dochucovadlom na pizzu? Áno, to je ono! Dovoľte mi však podotknúť jednu vec: kolieska nie sú zhorené, to len a) fotoaparát zase skresľuje; b) farbu ovplyvňuje korenie; c) aby čipsy boli naozaj správne krehké, potrebujú v rúre stráviť podstatne viac času, nech nie sú len rozpľasknuté čosi.
Nesmiem opomenúť skvelú šošovicu. Ona vlastne bola primárnou ingredienciou, ktorá iniciovala nasledovný recept. Mala som na ňu ohromnú chuť, v kombinácii s naším domácim kečupom je famózna a tak som vlastne len špekulovala, čo k nej dodať. Okrem toho sa na mňa z chladničky takmer prevrhol pohár s načatými artičokami a tak bol ich osud spečatený.
  • 1/2 hrnčeka šošovice, v suchom stave
  • trochu kokosového oleja
  • sušené oregano a bazalka
  • 1-2 PL domáceho kečupu
  • 1 PL balzamikového octu
  • 2 bobkové listy
  • 1 väčšia cuketa
  • koreniaca zmes na pizzu
  • 1/2 pohára marinovaných artičok
Šošovicu na noc namočíme do vody, necháme napučať a na druhý deň zlejeme. Do hrnca pridáme kokosový olej, vsypeme šošovicu, ochutíme octom a bylinkami a orestujeme. Podlejeme vodou, pridáme bobkové listy a varíme na skus. Necháme vodu úplne zredukovať (prípadne ju odlejeme, ak to nestihne) a šošovicu na záver premiešame s kečupom - nezabudneme vybrať bobkové listy. 

Cuketu nakrájame na šikmé kolieska, rozložíme na plech s papierom na pečenie, obložíme kokosovým olejom a poprášime korením na pizzu. Vo vyhriatej rúre pečieme 25-30 minút, kým kolieska nie sú chrumkavé. Priebežne ich otáčame, aby boli prepečené z oboch strán. 
Do misky umiestnime šošovicu, obložíme čipsami a artičokami.



Dnes to bolo opäť z jednoduchšieho súdka, ale v najbližšej dobe mám pre vás nachystané niečo, z čoho sa posadíte na zadok. Dovtedy neváhajte vyskúšať aj tento recept, možno nie je obzvlášť inovačný, avšak má niečo do seba. Cuketové čipsy sú určite príjemným spôsobom, ako netradičnejšie spotrebovať túto letnú zeleninu, ktorej bude na pultoch čoskoro habadej. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára