Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát so zapečenou cuketou a šampiňónmi

sobota 4. júna 2016

Šalát so zapečenou cuketou a šampiňónmi

Neviem, čo by som vám takto na úvod povedala. Asi iba toľko, že opäť trochu experimentujem s cuketou. Moja pôvodná predstava sa síce napokon od tej výslednej dosť líšila, to však neznamená, že by nasledujúci pokrm nebol stráviteľný. Ba práve naopak! Na zapečenej zelenine s kopou syra predsa nemôže byť nič zlé. A ak to spojíme s čerstvým šalátom, máme o ľahké letné jedlo postarané. Horšie je, že z dôvodu jeho prípravy do práce som musela improvizovať, čo sa prenosu a ohrevu týka, ale všetky patálie odpadajú, keď si ho pripravíte čerstvé. Tak je to, samozrejme, vždy najlepšie.
  • 1 veľkú cuketu
  • 1/2 veľkej konzervy baby šampiňónov
  • trochu ochuteného oleja
  • bylinkovú soľ, korenie na pizzu a paprikové vločky podľa chuti
  • 75 g strúhaného syra
  • 5-6 listov hlávkového šalátu
  • 1 ČL balzamikového octu
Cuketu nakrájame na kocky, umiestnime do misy a posypeme soľou. Necháme chvíľu odstáť, kým nepustí šťavu. Tú odsajeme kuchynskou utierkou - zabezpečíme tak, že pri pečení z nej nevytečie zbytočne veľa tekutiny. K cukete pridáme šampiňóny, olej, koreniny a papriku a strúhaný syr. Dobre premiešame a zmes vysypeme na plech s papierom na pečenie. Vložíme do vyhriatej rúry a pri 180 °C pečieme, kým syr nie je zlatistý a cuketa chrumkavá. Na tanier položíme hniezdo z listov hlávkového šalátu, ochutíme balzamikovým octom a na vrch uložíme zapečenú zeleninu. 


V mojom prevedení som šalát oddelila od tepelne upraveného zvyšku, ktorý som v práci ohriala v mikrovlnke a až potom premiešala s čerstvými listami. Nuž, človek sa musí vynájsť..



Dúfam, že máte za sebou príjemne strávenú sobotu a ak náhodou nie, nevadí, ešte je tu k dispozícii nedeľa. Želám, nech to vyjde aspoň zajtra a poriadne si ju vychutnáte. Hoci aj pri lahodnom jedle. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára