Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Tekvicové fettuccine Alfredo z mrkvy

piatok 21. októbra 2016

Tekvicové fettuccine Alfredo z mrkvy

Chcela som vám napísať už včera, ale prišla som domov neskôr ako obvykle a už som nemala silu. Dnes, po prebdenej noci, psychicky vyčerpávajúcom dni a internom školení začínajúceho projektu na tom nie som o nič lepšie, ale aspoň vidíte, aká som na vás dobrá a s vypätím všetkých síl (a vyžmýkaním posledných funkčných mozgových závitov) vám predstavím na pohľad odpudzujúci, no o to lepší recept. Pri iných svetelných podmienkach, dostatku času a spôsobe servírovania by ste sa na monitor bez váhania vrhli a odhryzli z neho, takto vám, bohužiaľ, bude musieť stačiť moje ubezpečenie, že tekvicová omáčka Alfredo a mrkvové rezance = fettuccine sú proste bomba, ktorú si nesmiete nechať ujsť.
  • 1 PL masla
  • 3 strúčiky cesnaku
  • 1 1/2 hrnčeka mlieka
  • 1/2 kelímka smotany
  • 3/4 hrnčeka tekvicového pyré (rozmixovaná pečená tekvica Hokkaido ochutená škoricou a granulovaným cesnakom)
  • 100 g syra typu Ementál (alebo iného dobre taviteľného)
  • štipka mletého muškátového orieška
  • soľ a korenie podľa chuti
  • 1 gigantická mrkva + trošku masla
Mrkvu nastrúhame na rezance a vo woku na masle orestujeme do chrumkava. V rajnici roztopíme maslo, pridáme nastrúhaný/prelisovaný cesnak a necháme opekať, len kým nezačne voňať. Vlejeme mlieko a smotanu, pridáme tekvicové pyré a dobre rozmiešame. Omáčku privedieme k varu, necháme 5-10 minút pobublávať a potom pridáme nastrúhaný ementál. Ochutíme muškátovým orieškom, prípadne soľou a korením a varíme, kým sa syr úplne nerozpustí a omáčka zhustne do požadovanej konzistencie. Opekané rezance preložíme na tanier/do misky a zalejeme štedrou porciou omáčky. 



Nie, jedna naberačka skutočne nestačí: pochovajme rezance pod objemnou prikrývkou omáčky!


Tak, dúfam, že som vám v takúto pokročilejšiu dobu narobila dostatočnú chuť, aby ste hneď zajtra bežali do obchodu nakúpiť potrebné ingrediencie. A ja idem pod perinu snívať o tekviciach sladko odfukovať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára