Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (42)

nedeľa 26. februára 2017

Bleskovky z kuchyne (42)

Po mesiaci je načase prevetrať zložku s nepublikovanými fotkami misiek a tanierov. Preto vás dnes vítam pri 42. vydaní rubriky Bleskoviek z kuchyne. Musím sa priznať, že v poslednej dobe sa mi chce variť akosi menej a tak vyhľadávam pokrmy nenáročné na prípravu. Len do krabičky nahádžem rôznu kombináciu surovín, niekedy naviac premiešam a hotovo, vybavené. Keď sa k tomu naviac pridá fakt, že posledné dva týždne boli pracovne vskutku náročné a nebol čas takmer na nič, je jasné, že zaujímavých receptov pribúda pomenej. Snáď mi to odpustíte. Moju druhú služobnú cestu do Kongsbergu možno zdokumentujem v samostatnom článočku, so snímkami prostredia, nielen jedla, ak o to bude záujem. Takže rozhodne píšte do komentárov a ja sa posnažím niečo spáchať. Ale teraz už prejdime k obsahu tohto príspevku.

V jednoduchosti je krása, preto: tuřínové/kvakové hranolky, paradajky, hrášok a cícerová pomazánka s príchuťou chrenu.


Moje obavy boli (aspoň na chvíľu) neopodstatnené, vypadá to tak, že sezóna manga ešte neskončila, preto ho tu dnes budeme vidieť niekoľkokrát. 


Veggie Bio pomazánky z Lidlu mám už od minulého leta, avšak ich čas prišiel až teraz. Nakúpila som všetky druhy, no prvým pánom na holenie bola s červenou repou a chrenom. Jój, lahodná! Nádherne nadýchaná, jemná, v správnom pomere repy k chrenu, proste paráda. Už sa teším na tie ostatné.


Túto sezónu som viac ako po iné roky siahala aj po citrusoch. Predtým som sa im vyhýbala najmä z dôvodu precitlivenosti zubných krčkov, ale zdá sa, že môj problém je už odstránený, respektíve minimalizovaný a tak sa viac osmeľujem jesť kritické potraviny. 


Ďalšia z bentó misiek: pečená mrkva a cvikľa, avokádo a korenený syr, sušené paradajky. Potrebovala by som pravé japonské bentó krabičky, s množstvom priehradiek a kontajnerov, aby to aj nádherne vypadalo, no zatiaľ si musím vystačiť s tým čo mám a improvizovať. 


Ostali mi balzamikové šampiňóny, preto som ich využila pri zostavovaní Buddha Bowl. Bielkoviny? Vajce, áno. Rastlinné bielkoviny? Fazuľa, áno. Zdravé tuky? Avokádo, áno. Zelenina? Paradajky, áno. Hotovo, sme pripravení!


A zase.. 


Čo robiť v prípade, že máte neukojiteľnú chuť na orieškové maslo, ale nemôžete sa rozhodnúť ktoré? No predsa použiť všetky! A tak tu máme perníkové, mandľové s kúskami čokolády a škoricou, čokoládové s kúskami banánu, kešu, mandľovo-pekanové a navyše kokosový krém. 


V Kauflande mali v akcii Veggie mandľový nápoj a tak som neodolala a prihodila do košíka, na ochutnávku. Hodnotenie, bohužiaľ, negatívne. Hneď po otvorení bolo akési vodnaté, bez chuti, respektíve umelé. Po pár dňoch v chladničke akoby zhustlo, čo sa mi páčilo, no že by som po ňom siahla len tak, lebo mi chutí, to teda nie. Radšej ušetrím kopec peňazí a budem používať kravské. Inak som ho využila napríklad do tejto Smoothie misky: pomixovať s banánom, doplniť škoricou a mandarínkou, posypať brusnicovo-jablkovým müsli a zahnať výčitky niekam do kúta. Raz za čas sa to môže! Howg..


Musím zase viac zaraďovať do jedálnička ryby. Keď už inak nie, tak aspoň tie konzervované. Preto tuniak vo vlastnej šťave, cottage, ďalšia nálož balzamikových šampiňónov a paradajky na vyváženie. 



Grilovaný banán je proste totálna bomba a úplne som sa naň namotala. A tak častejšie, než mi je milé, pripravujem si tvarohovú misku práve s takto upraveným ovocím. Keď k tomu pridáme sušené ovocie (figy, mango, papáju, kvet ibišteka), mandle a nálož perníkového masla, všetky chuťové receptory sú v pozore a žobronia o ďalšiu a ďalšiu lyžičku. Návykové.


Veď som vravela, že ho tu bude neúrekom..


Fakt sa mi nechce variť. Ešteže to avokádo je tak výborné surové. No a kozí syr s medom? 💕💖💗 Ďalší komentár to nepotrebuje. 


Predcestovné priehrštie jogurtu, jablka, mandarínky, orechov a mandľového masla so škoricou. Polootvorený téglik bolo nutné zlikvidovať, nuž a čo sa viac hodí k jogurtu, ako tona ovocia a orieškov? A keďže moja závislosť na maslách zo škrupinových plodov je vážna, nešlo to bez neho. 
Určite chápete. 


Týmto si dovoľujem ukončiť dnešné spovedné okienko. Snáď ste sa úplne nenudili a nazbierali aspoň malý kúsok inšpirácie. Minimálne viete, že sa neradno zahrávať s orechovými krémami. Sú horšie ako droga, bez vtipkovania. Ale radšej toto, ako smažené hrôzy a sladkosti prešpikované čistým cukrom. 
Vychutnávajte si zvyšné hodiny nedele a dovidenia nabudúce.

2 komentáre:

  1. Samé dobroty :) na tu BIO pomazánku jsem se dívala zrovna včera, určitě bude moc dobrá.. ale ta cena, to je hnus, nakonec jsem odolala a odešla bez ní :/ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tým môžem len súhlasiť, cena je nehorázna. Ale ja nemám až takú pevnú vôľu a podľahla som. Čo už.. :D

      Odstrániť