Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalátové Taco s pečeným karfiolom a restovanými šampiňónmi

streda 5. apríla 2017

Šalátové Taco s pečeným karfiolom a restovanými šampiňónmi

Príspevok na Taco som pridávala veru len nedávno, ani nie pred dvomi týždňami, v recepte s >>mrkvovými rezancami<<. Z tohto je jasne poznať, že mi učarovalo a tak som dlho neotáľala a podnikla v tomto smere ďalšiu akciu. Vydarenú aj v druhom prevedení, kedy mi ako "miska" opäť poslúžili listy ľadového šalátu. Lepidlom sa však stal výborný paradajkovo-bazalkový hummus, ktorý asi nie je bežnou ingredienciou v mexickej kuchyni, avšak hrsť fazule tomu dodáva správny punc z krajiny sombrera. Počkajte, počkajte, nezívajte mi tam od nudy, ešte sme neskončili! Že sa nejedná o fádny pokrm dokazuje výrazné vylepšenie šampiňónmi, ktoré sú restované spolu s červenou cibuľou na balzamikovom octe. Hlavnou hviezdou programu je pečený karfiol, správne chrumkavý, voňajúci údeninou z údenej papriky. Vravela som, je to symfónia chutí. Keď som menovala starej mame večer predtým, čo dobré pôjde v práci do môjho brucha (nie že by sme to praktizovali každodenne - zavolá mi dvakrát do roka..), tvárila sa skepticky, že ak tam nie je mäso, nenajedla by sa z toho. No vážení, neviem, mňa to zasýtilo poriadne, veď taký karfiol je plnohodnotnou zeleninou, stačí keď si spomeniete na otrepanú klasiku vyprážať ho - vtedy tiež v tanieri nefiguruje mäso. A ak by vám chýbali bielkoviny, bez stresu, tie sú predsa obsiahnuté vo fazuli. Pre veľkých jedákov môžem navrhnúť zamiešať do zmesi syr Cheddar alebo viete čo? Pre neoblomných, pridajte tam mleté hovädzie. Ako som spomínala v minulom recepte, Taco sa pripravuje hlavne v čase využitia rôznych zvyškov z chladničky, takže ak vám trochu mäsa ostalo, bez váhania ho zlikvidujte. Ale teraz už k mojej verzii:
  • niekoľko listov ľadového šalátu 
  • 1-2 PL hummusu, príchuť paradajka-bazalka, ale voľte podľa seba 
  • niekoľko ružičiek karfiolu
  • mletá údená paprika
  • korenie 4 farieb
  • granulovaný cesnak
  • korenie na grilovanú zeleninu
  • olivový olej
  • malá červená cibuľa
  • 2-3 PL balzamikového octu
  • koreniny podľa chuti
  • pol balenia čerstvých šampiňónov
  • pol konzervy červenej fazule
Karfiol rozoberieme na ružičky, rozložíme na plech s papierom na pečenie a štedro pokropíme olejom. Posypeme paprikou, cesnakom, koreniami, premiešame, aby sa poriadne obalil a v rúre vyhriatej na 180 °C pečieme 20-30 minút, kým, karfiol nie je na skus a zvrchu trochu chrumkavý.


Šampiňóny očistíme, zbavíme vrchnej šupky a nakrájame na plátky. Cibuľu nakrájame na tenké kolieska a pridáme do panvice s olejom, octom a koreninami. Chvíľu ju opekáme a keď dostatočne zmäkne, pridáme šampiňóny. Poriadne premiešame, dolejeme balzamikom, ak treba a restujeme dozlatista.

Nasleduje zostavenie: šalát potrieme hummusom, uložíme kôpku karfiolu, prihodíme fazuľu a nakoniec navrstvíme šampiňónovú zmes.




Čo na to poviete? Jasné, aj ja sa rada zahryznem do poriadneho kusiska mäsa, ale sú jedlá (a obdobia), kde si naň nespomeniem ani náhodou. Podľa mňa, tu by už proste bolo navyše a zbytočne zaberalo miesto pre iných, lepších kandidátov. Na druhej strane, taký strúhaný syr navrch, och, och, alebo mäkký kozí zamiešať do zmesi, to je už iná pesnička! Takže skúste a potvrďte mi, prosím, že sa nemýlim. Ďakujem!

4 komentáre:

  1. Ahojček! a toto sa ako papá? :D že ako polievka z vrchu alebo ako burger? :D bo jak rozmýšľam tak rozmýšľam tak pusu asi neotvorím :D ... inak ako vždy skvelý recept s karfiolom som začala čarovať aj ja, je v akcii :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si to normálne krájala v miske na kúsky, ale správne by sa mala vziať tá šalátová "miska" do ruky a jesť ako.. no, Tacos. Ale hej, ako burger.
      Videla som tvoju pizzu, aj som komentovala ;)

      Odstrániť
    2. Jaaaj :D to bude tým, že ja som ešte Tacos nejedla :D :D ..Ďakujem za koment :)

      Odstrániť
    3. Klasické ani ja. Ale vidieť to v každom druhom americkom seriáli alebo filme. A na blogoch je toho tiež plno.

      Odstrániť