Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Chlebík z mandľovej múky

piatok 15. februára 2013

Chlebík z mandľovej múky

Neznášam našu rúru. Už som si myslela, že som jej prišla na koreň, ale očividne som sa splietla. Možno som vyšla z cviku kým som bola doma, ktovie. Podstatné je, že zase neposlúchala a tak to dopadlo. Trochu znížila hladinu môjho nadšenia z nasledujúceho receptu, no keďže tá bola dosť vysoká, nie je to také tragické.

Odkedy Beautygloss publikovala príspevok o paleo chlebe, bolo mi jasné, že ho vyskúšam. Len som dlho zháňala mandľovú múku, ktorú do toho treba. V Lidli, ktorý mám k bytu najbližšie nie a nie sa jej dočkať, stále mali iba plátky, tak som si nakoniec dva balíčky dotrepala zo Slovenska :D

Navyše boli v menšej akcii :D

Čo sa receptu týka, postupovala som presne podľa toho, ku ktorému sa dostanete kliknutím na odkaz. Keďže ja som mala maslo len arašidové, chlieb už nie je PALEO (pretože arašidy v skutočnosti nie sú orechy, ale strukoviny.. pre bližšie informácie preštudujte viac článkov u Beautygloss ;) ).

Posledná lyžička arašidového masla, bodaj by v Lidli už zase bol americký týždeň :D

Všetky suroviny, teda mandľovú múku, tri vajcia, arašidové maslo, med, soľ a sódu zmiešame dokopy, snažíme sa, aby v hmote neboli žiadne hrudky.


  
Túto zmes vlejeme do vymazanej formy (alebo vystlanej papierom na pečenie) a posypeme semienkami podľa fantázie. Ja som mala chuť na sezamové a ľanové.


Piekla som 7 minút na väčšom plameni, potom asi 10 na minimálnom (ale ako sa ukázalo, aj menej by stačilo), či je chlebík hotový otestujeme špajdľou. 




Nuž, osmahnutý spodok sa v konečnom dôsledku dá obrezať, takže svet sa nerúti (zatiaľ). Chuťovo je inak fantastický, trochu iný, ako ostatné chleby, hlavne kvôli mandliam. Med mu dodáva jemne sladkastý nádych, no to nie je na prekážku a napríklad s hermelínom bol výborný ;) Dobrú chuť!

2 komentáre:

  1. Ahoj, na Slovensku si mandľovú múku zohnala tiež v Lidli? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno bolo to presne v Lidli, ale myslím si, že teraz by nemal byť až taký problém dostať ju už aj trebárs v Tescu alebo Kauflande.

      Odstrániť