Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Domáci biely jogurt

štvrtok 14. februára 2013

Domáci biely jogurt

Myslím, že som ho už v niektorom z príspevkov spomenula. Mamka pre mňa začala vyrábať domáci jogurt, keďže jeho spotreba u mňa veľmi rýchlo narástla a tie tekuté akože jogurty mi prestali chutiť (zistila som to nedávno.. po pol roku som si kúpila kvôli kódom do súťaže activiu bielu a nestihla som sa čudovať, ako mi toto predtým mohlo pripadať dobré..). A keďže som zistila, že jeho výroba nie je nejak náročná, vyskúšala som aj ja.

Tu je teda postup a výsledok.

Základom je PLNOTUČNÉ mlieko (najlepšie by bolo domáce, ale je mi jasné, že pre mnohých nebude jednoduché ho zohnať) a jogurt so živými kultúrami. Nám sa najviac osvedčil gazdovský od Hollandie:

Bio mlieko nie je podmienkou, vzala som ho, lebo bolo za dobrú cenu :D

Celý liter mlieka dáme zohriať, ale nie vrieť. Tesne predtým ho odstavíme zo šporáka. Potom mlieko umiestnime na balkón, aby schladlo, najmenej tých 20 minút. 

Po ochladení si pripravíme dva a pol decový hrnček a dáme do neho dve lyžice jogurtu. 


Prilejeme asi zo štyri lyžice mlieka, dobre zamiešame, znovu dáme mlieko a zase premiešame a takto opakujeme, kým ho nebude za celý hrnček. 



Obsah hrnčeka prilejeme naspäť do zvyšného mlieka, hrniec zavrieme a zababúšime ho niekde do tepla, napríklad pod perinu, kde bude pomaly chladnúť tak 5-6 hodín. Veru, treba na to trpezlivosť, nech vám ani nenapadne chodiť ho stále kontrolovať :D Ak bude po tejto dobe jogurt ešte vlažný, necháme hrniec ešte pozvoľna chladnúť mimo perín a potom ho dáme do chladničky. 

 
Na snímke vyššie vidíme hore malú priehlbinku: to som skúšala, akej hustoty je jogurt. Chvalabohu sa podaril, nie je riedky a to vďaka živým kultúram. Keby ste zvolili nejaký iný jogurt, možno vy váš výsledok bol horší, možno lepší, chce to len otestovať. Je možné, že potom, keď už bude jogurt v chladničke, vyzráža sa na povrchu voda. To nevadí, jednoducho ho rozmiešajte. Už potom nebude držať tvar, ale to nevadí, tak to má byť :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára