Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Hráškovo brokolicová frittata

streda 2. júla 2014

Hráškovo brokolicová frittata

Alebo inak povedané, zelená má v kuchyni hlavnú úlohu. Treba, samozrejme, využiť to, že záhradka už ponúka prvé výsledky a zapracovať ich do niečoho lahodného čo najefektnejšie.

Tak napríklad, hrášok u starkej odolal a prežil všetky nájazdy neželaných šesťnohých, štvornohých, beznohých a hlavne dvojnohých útočníkov a počkal, kým sme ho nevyplienili ja so sestrou. Takýto hrášok je najlepší čerstvý, preto som ho nechcela mučiť nejakým zdĺhavým procesom varenia, nuž sa ako ideálna príležitosť javila forma nejakej omeletky, respektíve frittaty. Doplnená ďalšími zelenými spoločníkmi: brokolicou, jarnou cibuľkou (a pôvodne bola v pláne i cuketa, ale tá sa odporúčala na druhý svet skôr, ako som do nej stihla zaboriť pazúry).

Potrebujeme:
  • pár ružičiek brokolice
  • 2 hrste hrachu
  • 2 vajcia
  • 1 jarnú cibuľku aj s vňaťou
  • maslo
  • bylinkovú soľ
  • korenie
Brokolicu si vopred uvaríme do mäkka. Na troche masla speníme na krúžky nakrájanú cibuľku. V miske rozšľaháme vajíčka, vmiešame posekanú vňať z cibule, osolíme, okoreníme a vlejeme na restovanú cibuľku. Na povrch rozložíme ružičky brokolice nakrájané na plátky a hrášok. 

Potom máme dve možnosti. Panvicu zakryjeme pokrievkou a na malom plameni dusíme, kým vajíčka nie sú tuhé. Alebo frittatu nezakrývame, najprv ju opekáme zospodu a potom otočíme (napríklad pomocou taniera). Opečieme ju aj z druhej strany a napokon servírujeme. 

Ja som si zvolila druhú možnosť, pretože tak mám omeletky najradšej. Mimochodom, existuje i tretí spôsob: vložiť zmes do rúry a tak nechať na pár minút zapiecť.






6 komentárov:

  1. Mňáááám Jarka! Tak toto vyzerá parádne! :) Ja sa na frittanu chystám už dlho, všetky všade kde ich vidím vyzerajú uplne božsky :) Ja by som ju však rada skusila v trube, tak hádam sa do nej čím skor pustím :) Inak ja uprednostňujem aj pri omeletách aj pri plackách ten tvoj prvý opísaný spôsob prípravy, lebo vtedy mám istotu, že sa to podarí, pri druhom spôsobe sa mi väčšinou hneď aj omeleta rozpadne.
    Krásny deň ti prajem ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Aj ja som mala pôvodne v pláne ju piecť v rúre, ale nakoniec zvíťazila moja lenivosť a na panvici sa mi to zdalo rýchlejšie. Niekedy sa mi pri prevracaní tiež omeleta rozpadne, ale z toho sa nestrieľa, hlavne, že je chutná..
      Nádherný deň aj tebe!

      Odstrániť
  2. Ahoj, chcela by som ti napísať pochvalu na margo receptu. Nie len tohto, ale konkrétne toho na mäsové guličky v paradajkovej omáčka. Som tak lustrovala tvojimi receptami že v ktorom by som mohla konečne využiť aj to Robi, ktoré sa príšerne ťažko dochucuje. Naozaj, je ho treba čertovsky upraviť, aby nebolo cítiť tú kyslú pachuť. nakoniec padla voľba na ne, lebo sa podobá mletému mäsu...má aj podobné vlastnosti. Tak padla voľba naň. Dobre som urobila. Konečne som našla recept, v ktorom som sa "zbavila" jeho zvyškov v mrazničke bez toho aby som ho musela vyhadzovať. Ešte som si urobila parboiled ryžu k nemu a o chutný plnohodnotný obed(aj bielkovinovo!!!) mám postarané. Naozaj ďakujem. Ešte akurát jedno. Že som akurát nemala petržlenovú vňať a tri červené cibuľky. Tak som použila obyčajnú a namiesto vňate som tam len dala provensálske byliny. A chutí to fajné. Znovu arigattou(=ďakujem).
    Škoda, že sa omelety musia robiť z vajec....XD nie je za ne nejaká neživočíšna náhrada? Ach jó...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Robi som ešte neochutnala a ak sa mám priznať, ani to nemám v pláne. Ja som zarytý mäsožravec, vyhovuje mi to a zatiaľ to nebudem meniť. Myslím si však, že ak sa dobre pripraví, pokojne to mäso môže plnohodnotne nahradiť, prečo nie :)
      Neživočíšna náhrada za vajcia.. kdesi som sa dopočula (alebo dočítala??), že pri pečení ich možno nahradiť banánom, alebo gélom z ľanových či chia semienok.. a na klasickú omeletu použiť vajahit - tam je základom bielkovina zo sóje. Ako to chutí a či to funguje, netuším, neskúšala som..

      Odstrániť
  3. *omáčke...skloňovanie neopúšťaj ma...

    OdpovedaťOdstrániť