Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Jednoduchý grilovaný losos s ešte jednoduchšou cuketou

nedeľa 21. septembra 2014

Jednoduchý grilovaný losos s ešte jednoduchšou cuketou

Ahojte, moji drahí,
hoci by sa mohlo zdať, že na vás kašlem a blog zanedbávam, nerobím to náročky. Kameň úrazu je totiž v niekoľkých bodoch:
  1. som zahĺbená do štúdia a celkom seriózne sa venujem diplomke (však už bolo načase), no a pretože spisujem litánie do nej, byť produktívna tu mi príde už trochu zaťažko
  2. užívam si poobedňajšie vychádzky, kým je ešte trochu slniečka, pretože bu-bu-bu meteorológov o príšernom počasí budúci týždeň beriem vážne a bojím sa, že potom sa spomedzi štyroch stien už nedostanem
  3. jednoducho a proste som lemra lemravá a nechce sa mi vymýšľať zložité pokrmy
Ale, že ste to vy, ozývam sa aspoň prostredníctvom tohto, ani neviem, či ho tak vôbec môžem nazvať, receptu. Ulovila som v akcii (snáď ste ani nič iné nečkali) steak z lososa. Aktuálne som zase v Brne, čo znamenalo, že som po ruke nemala moju obľúbenú bylinkovú soľ (ale pred malou chvíľou som už tento nehorázny omyl napravila a doplnila zásoby), teda som musela trošku improvizovať. Ako? Sledujte!

Vezmeme:
  • 260g steak z lososa
  • trošku masla
  • korenie na ryby (ktoré používam nerada, ale čo už, stav núdze)
  • 1/2 cukety
  • grilovacie korenie a zmes talianskych byliniek
Lososa umyjeme, vmasírujeme do neho korenie na ryby a pleskneme ho na grilovaciu panvicu s trochou masla. Najprv kožou nahor, aby sa mäsko opieklo, potom ho obrátime a zmiernime plameň. Cuketu umyjeme, nakrájame na hranolčeky, ochutíme korením a bylinkami a pridáme do panvice. Panvicu zakryjeme (napríklad plechom na pečenie, ak nemáme pokrievku, hohohooo to je inovácia, ako sa vyjadrila jedna moja spolubývajúca) a dusíme 15-20 minút, aby bol losos hotový aj v strede. A to je všetko! Aké jednoduché, ale snobské. Pretože, ako zhodnotila iná spolubývajúca, som too cool pre obyčajné kuracie mäso :D





Jediný dôvod, prečo sa kvôli mojej slabej aktivite necítim úplne hrozne, je ten, že i na ostatných blogoch je teraz akosi mŕtvo. Zrejme prišiel mráz aj na ostatných vysokoškolsky povinných.. Alebo to tak nie je?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára