Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cuketové lodičky s tuniakom a syrovou omáčkou

piatok 11. augusta 2017

Cuketové lodičky s tuniakom a syrovou omáčkou

.. a sušenými paradajkami! Recept na cuketové lodičky patrí k tým populárnejším na mojom blogu a vôbec sa nečudujem, je to vďačný pokrm, pomocou ktorého jednoducho a pritom zaujímavo spracujete všetky cukety, ktoré vaša záhradka vyprodukuje. Dajú sa naplniť čímkoľvek od výmyslu sveta, takže aj keby ste ich jedli každý druhý deň, nikdy to nebude to isté. Ideálne sa hodia najmä vtedy, keď máte chladničku plnú zvyškov a surovín, ktoré nutne potrebujú spracovať. Vyberiete si, čo máte po ruke, napcháte tým vnútro tejto fešandy, šupnete do rúry a hotovo, plnohodnotný obed je vykúzlený za pár minút!
Keďže moja pamäť je deravejšia než poctivý ementál, nie som si istá, či som vám už niekedy prezentovala náplň z tuniaka, ale keby aj, určite nie v takejto forme a kombinácii. Preto zbystrite pozornosť. Rybu by sme mali mať v repertoári podľa odborníkov niekoľkokrát za týždeň, preto keď to inak nejde, poslúži nám aj tá z konzervy. Potravinami, ktoré v mojom prípade kričali z preplneného regálu boli mlieko a dvoj-plesňový syr (och, mňam!). A tak sa moje mozgové kolieska roztočili závratnou rýchlosťou a ja som premýšľala, ako toto všetko skĺbiť dohromady. Vzhľadom k tomu, že máte možnosť čítať ďalší nával kecov a zbytočných riadkov, správne usudzujete, že na niečo som veru prišla. A neskromne sa musím potľapkať po pleci, závity sa posnažili a bolo z toho nadmieru chutné jedlo!
Podstatu som prezradila, v hlavnej úlohe figuruje tuniak, preliaty omáčkou z roztopeného syra, neštandardné je ale to, že som ju pridávala až po upečení. Jasné, pohodlnejšie by bolo jednoducho syr iba uložiť navrch a vložiť do rúry, nech si robí svoju prácu, ale mala som nutkanie prísť s niečím novým. Takže krok navyše nie je zbytočný, vrelo odporúčam dodržať ho.
Príjemným oživením a pridaním farby sú sušené paradajky, ktoré pchám všade, keď ich mám k dispozícii. Sú totiž chuťovo veľmi výrazné a hodia sa snáď ku všetkému. V mojom ponímaní určite. Nuž a teraz už hor sa do prípravy!
  • 1 cuketu
  • 2 PL (domácej) zmesi na pizzu (paradajkovej omáčky, kečupu)
  • 1 plechovku tuniaka vo vlastnej šťave
  • 3-4 sušené paradajky
  • 75 ml mlieka
  • 50 g syra s modrou a bielou plesňou (Sedlčanský Vltavín, ak mám byť konkrétna)
  • štipku muškátového orieška
  • obľúbené korenie
  • trochu čerstvých byliniek na ozdobu
Cuketu umyjeme, priečne rozrežeme a vydlabeme striedku. Potrieme ju omáčkou na pizzu a ochutíme korením. Do priehlbiny rovnomerne rozložíme tuniakové kúsky a pokrájané sušené paradajky. Cuketu uložíme do pekáča a pri teplote 180 °C pečieme 15-20 minút, kým nie je mäkká tak na skus. Pozor, aby nám vrch neprihorel (v prípade núdze zakryjeme alobalom). 


Medzitým pripravíme omáčku: do rajnice vlejeme mlieko, pridáme pokrájaný alebo nastrúhaný syr, ochutíme muškátovým orieškom a privedieme k varu. Varíme, kým sa syr neroztopí a zhustne na požadovanú konzistenciu. 
Hotové lodičky prelejeme omáčkou, ozdobíme bylinkami a podávame! 







Pevne verím, že tento recept brnkol na vašu citlivú strunu a podujmete sa vyskúšať ho. Tuniak a syrová omáčka k sebe dokonale pasujú, nuž a tie sušené paradajky sú síce nepovinnou zložkou, ale v podstate ich neradno vynechávať, pretože sa tak pripravíte o skvelý gurmánsky zážitok. Myslím si, že toto jedlo sa bude páčiť aj deťom, pretože lodičky sú roztomilé, slúžia ako "nádoba" na plnku, takže vám decká príliš nezašpinia všetko navôkol, jednoducho značka ideál. No nie?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára