Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Tuniakovo kokosová omáčka s opekanými strukmi

streda 2. augusta 2017

Tuniakovo kokosová omáčka s opekanými strukmi

Ja viem, recept na fazuľové struky sme tu mali už vera, ale je treba likvidovať produkciu záhradky a zásoby, ktoré sa ku mne zložitými cestami dostali až zo Slovenska. Dúfam, že vám to neprekáža a naopak, oceníte sezónne recepty. Pretože ak máte políčko, ktoré musíte obhospodarovať, určite vám bude ľúto, ak jeho výsledok necháte vyjsť na zmar.
Základ by sme mali, zeleninová (respektíve strukovinová) zložka je tým pádom vybavená. A čo ďalej? Za stranu bielkovín som po včerajšom >>syre<< zvolila tentokrát tuniaka. Čím častejšie sa na našom tanieri objavuje ryba, tým lepšie pre organizmus, pretože okrem bielkovín poskytne aj kvalitné tuky, omega mastné kyseliny, minerály a ostatné blahodárne zložky. Vedela som však, že tuniakovi chcem dať trochu inú podobu, než ho len prostoducho vyklopiť z konzervy. V chladničke na mňa totiž ešte stále smutne pozerá načatý kartón mlieka a ja si už niekoľko dní lámem hlavu nad tým, ako mu urobiť bezbolestný koniec. Jedným zo spôsobov je zapracovať ho do omáčky.


Konzistenciou bude skôr pripomínať poriadne hustú kašu s veľkými kúskami mäsa, ale o to mi šlo. Bola by škoda rybu nasilu mixovať, pretože je radosť zahryznúť sa do poctivého filé. Snáď zdieľate rovnaký názor. Ak nie, nevadí, v tom prípade omáčku skutočne preložte do mixéra a vyrobte jednoliatu hmotu.
Čo ale tomuto pokrmu dodáva výnimočný šmrnc je moja "tajná" ingrediencia: kokosový krém! Ja mám tento:


.. ale použiť môžete aj tuhú časť z kokosového mlieka v plechovke či priamo konzervovaný kokosový krém. Bežne ho majú v Tescu a určite sa nájde aj v iných reťazcoch. Ak by ste mali skutočne problém k tejto surovine sa dostať, použite rovno kokosové mlieko, to je stávka na istotu. 
Napriek tomu, že krému som k pomeru ostatných ingrediencií použila málo, v omáčke sa vôbec nestratil a dodáva jej dokonalý exotický nádych. Preto by bola škoda kokos v nej vynechať. Priznávam, že to nie je bežná ingrediencia slovenských (či českých) domácností, ale ak ste častejším návštevníkom tohto blogu, viete, že s podobnými prísadami koketujem bežne. A určite to nie je najšialenejšia kombinácia, do ktorej som sa už pustila.
Budeme teda potrebovať:
  • 150 g fazuľových strukov
  • 1 veľkú konzervu tuniaka v oleji plus olej z neho
  • 1 hrnček mlieka
  • 1 kopcovitú PL (alebo 2 menšie) kokosového krému
  • trochu citrónovej šťavy
  • korenie na grilovanú zeleninu
Struky očistíme a zbavíme "fúzov". Vo woku ich na oleji z tuniakovej konzervy opečieme, kým nenadobudnú farbu. Potom ich podlejeme trochou vody a podusíme do zmäknutia. Vyberieme ich bokom a do woku nalejeme mlieko a pridáme kokosový krém. Necháme ho rozpustiť, pridáme tuniaka a zmes ochutíme citrónom a korením. Varíme, kým sa mlieko trochu nevyparí a omáčka nezhustne.
Hotovo, opečené struky preložíme na tanier a servírujeme preliate tuniakovou zmesou.







Kokos a citrón pokrmu zaručia vítanú sviežosť a ľahkosť ako stvorenú do týchto parných dní, preto neváhajte a bežte si ju pripraviť. Viem si ju predstaviť ako prílohu k milión iným receptom, koniec koncov, druhú porciu som využila dna ďalší deň ako náplň do arašidových palaciniek a, drahí moji, poviem vám, to bola lahôdka! Vareniu v tropických podmienkach zdar a všetkým príjemné prežitie leta!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára