Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #24: 2 v 1 -- na zeleno aj v zime {avokádový šalát a brokolicová polievka}

sobota 12. decembra 2015

Bentó week #24: 2 v 1 -- na zeleno aj v zime {avokádový šalát a brokolicová polievka}

Nie, nezmizla som z povrchu zemského. To sa len prejavila moja lenivosť. Pretože po celodennej práci za počítačom je civenie do obrazovky to posledné, na čo myslím, keď prídem domov. A tak trávim večery s knižkou v posteli, než písaním blogových príspevkov. V tomto sa vám to aspoň čiastočne budem snažiť vynahradiť, takže si dáme dva v jednom: rýchle a jednoduché tipy na krabičkové obedy.

Najprv moje milované avokádo. Už to je základom úspechu. Povedzte avokádo a máte ma omotanú okolo prsta. K tomu sušené paradajky => bomba! Chrumkavé guľky ružičkového kelu? Mňamtastické domáce zavárané hríbiky? Siedme nebo a pritom nemusíte vyvinúť takmer žiadnu námahu na prípravu. Šalát ako stvorený na prenos, dokonca výborný aj bez ohrievania.

Takže to bude chcieť:
  • dokonale zrelé avokádo
  • zo dve hrste ružičkového kelu
  • 1 mrkvu
  • 1 pohár domácich zaváraných hríbov
  • 4-5 sušených paradajok
  • bylinkovú soľ
  • citrónovú šťavu
Kel odstopkujeme, mrkvu ošúpeme a nakrájame na kolieska a spolu dáme variť do posolenej vody. Avokádo nakrájame na kocky, paradajky na drobné kúsky a umiestnime do nádoby. Ochutíme soľou, pokvapkáme citrónovou šťavou a pridáme hríby. Na záver doložíme kel a mrkvu uvarené na skus a dobre premiešame .




Druhý recept je ešte jednoduchší, ak sa to vôbec dá. Jediná problematická vec je v tom, že musíte vlastniť mixér. To som sa totiž v priebehu týždňa pristihla, že túžim po nejakej horúcej hustej polievke. Dlho som sa odhodlávala, pretože som sa desila predstavy, že sa mi vyleje v kabelke z dobre netesniacej nádoby. Napokon som to riskla a, chvalabohu, všetko prebehlo bez nepríjemných incidentov. Brokolicová, nech sa páči!
  • celá hlava brokolice (aj s hlúbikom)
  • 1 cibuľa
  • 1 strúčik cesnaku
  • bylinková soľ
  • trochu oleja (zo sušených paradajok, je fantastický)
  • trochu muškátového orieška
  • trohu citrónovej šťavy
  • poriadna hrsť tekvicových a slnečnicových semienok
Na oleji speníme nadrobno nakrájanú cibuľu a pridáme posekaný cesnak. Pridáme umytú, očistenú a nakrájanú brokolicu a chvíľu opekáme. Do hrnca nalejeme vodu a ochutíme ju bylinkovou soľou. Brokolicu varíme na skus, potom niekoľko ružičiek preložíme bokom a dovaríme do mäkka. Následne ju trochu scedíme z vody, tú však nevylievame. Všetko rozmixujeme tyčovým mixérom nahladko a ochutíme muškátovým orieškom, soľou a citrónovou šťavou. Podľa potreby dolejeme odloženým vývarom, aby sme dosiahli požadovanú konzistenciu (ja mám najradšej úplne husté krémy). Polievku prelejeme do nádoby, u ktorej sme si stopercentne istí, že tesní a šupneme k nej aj odložené ružičky. Na záver krém privedieme k dokonalosti dodaním semienok (odporúčam však vziať si ich osobitne, pretože cez noc by príliš nasali tekutinu a už neboli tak chrumkavé). 



Ako trávite vy dlhé zimné večery?
Pod dekou? S vonnými sviečkami okolo? Či radšej aktívne niekde vo fitku?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára