Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šampiňónové chilli s trochou smotany

nedeľa 20. decembra 2015

Šampiňónové chilli s trochou smotany

Bolo to ešte minulý víkend, keď som si do práce pripravovala toto skvelé chilli. Vidíte, ako nestíham. Čas neúprosne beží a ja dnes budem znovu vymýšľať, čo ukuchtiť do nového týždňa. Než sa však do toho pustím, nerada by som mala sama so sebou nevyrovnané účty a preto dodatočne dodávam recept, pretože by bola naozaj škoda, keby ste oň prišli. Už v predchádzajúcom pokuse o chilli som sa inšpirovala tradičnou mexickou kuchyňou a prisypala doňho okrem škorice (ktorá je už povinnosťou) aj kakao a poviem vám, zrejme takisto bude patriť do trvalej výbavy tohto pokrmu. Nebojte sa, nazbierajte odvahu a budete odmenení!

Na 2 či 3 porcie:
  • 300 g mletého bravčového
  • 1 malú cibuľu
  • trochu oleja
  • 2 ČL údenej papriky
  • 1 ČL škorice
  • 1 ČL holandského kakaa
  • 1 PL sladkej čili omáčky
  • 1 ČL oregana
  • 1 ČL soli
  • 1 PL worchestrovej omáčky
  • 1 PL balzamiko octu
  • 2 bobkové listy
  • 1 konzervu lúpaných paradajok
  • 1/2 veľkej konzervy šampiňónov
  • 1/2 hrnčeka smotany na varenie
Cibuľu nasekáme nadrobno a speníme na troche oleja. Pridáme papriku, škoricu a kakao, dobre premiešame, aby sa rozvinula vôňa a pridáme mleté mäso. Dobre premiešame a šupneme do hrnca mäso. Ochutíme ho čili omáčkou, oreganom, soľou, worchestrom, octom a bobkovými listami. Opekáme zo všetkých strán a vlejeme lúpané paradajky. Na malom plameni dusíme, kým sa omáčka nezredukuje. Na záver ešte pridáme šampiňóny a smotanu. Znovu varíme do zhustnutia a hotovo, servírujeme!





Moja cestovná verzia: ľadový šalát so zálievkou z olivového oleja, balzamika a bylinkovej soli.



Kto kedy povedal, že v nedeľu sa nepracuje? Ja zrejme zase pol dňa strávim v kuchyni buď pri varení, alebo jej upratovaní. Ta sa mi vidí, že na nás tento týždeň padla služba.. 
Life sucks!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára