Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (37)

sobota 12. novembra 2016

Bleskovky z kuchyne (37)

Za tento príspevok ma nebudete mať radi. Že prečo? Ak ste doteraz neboli znechutení z asi milión receptov z tekvice, propagáciou hummusu a mrkvových či iných rezancov, tak teraz vám už načisto budú liezť krkom. Ospravedlňujem sa. Ale vlastne.. ani nie. Mám jednoducho svoje obdobia, kedy sa upnem na nejakú potravinu a dlho predlho ju neviem vylúčiť zo života. Možno ani nechcem. To len také malé varovanie na úvod, preto ak spomínané suroviny nemôžete vystáť, radšej ani nechoďte ďalej.

Grilované paradajky, tekvica, mrkvové rezance, paradajkovo-bazalkový hummus.


Tohto fešáka ste už predtým videli, ale nezaškodí si ho pripomenúť. Grilovaný hermelín, mrkvové rezance, pikantná slivková omáčka. 



A už zase tekvica, vajcia do polomäkka, pikantná cícerová pomazánka, sušené paradajky. 



Multizrnné tortilly postupne vyťahujem z mrazničky, obmieňam buď cottage alebo hummus, no nikdy nesmú chýbať arašidové maslá. 



Pre veľký úspech.. bez komentára. 



V tomto prípade som však využila fantastický banánový chlebíček >>recept<< a natrela ho mascarpone a jeden krajec, ako inak, arašidovým maslom. Bez toho to proste nejde. To bola ale lahoda! Keď tak nad tým uvažujem a slintám nad fotkami, asi by som ho mala upiecť znovu.



Toto nebolo z vlastnej výroby, ale jednej brnenskej burgrárny (vyhrala som voucher v súťaži) a okrem poriadneho hovädzieho burgra som si objednala neuveriteľný, dokonalý božský šalát s grilovaným kozím syrom, balzamikovým fresingom a cibuľovým čatní. Och, páni, dala by som si znovu. A znovu a do bezvedomia.


Extrahustý krém z pečenej tekvice doplnený volským okom a kopcom jadierok. 


Prvá tohtoročná nádielka jedlých gaštanov! V balíčku od maminy (ďakujem!). Slúžili ako spestrenie šalátu z pečenej zeleniny a predzvesť gaštanovej sezóny. Ďalšie už mám v chladničke a čakajú na svojich 15 minút slávy.


V spomínanom balíčku z domu sa ocitla aj táto nátierka zo sušených paradajok, ktorú mi v dobrej viere mamka poslala, že sa jedná o čosi podľa môjho gusta. Nuž, možno by aj mohlo byť, keby celá pomazánka nestála na majonézovej báze a okrem nej tam nebolo cítiť takmer nič iné. Teda, bola kyslastá, s kúskami zrejme paradajok, ale že by som vedela jednotlivé zložky nejak rozoznať, veľmi nie. Navyše bola príliš ťažká a hmm.. mastná? Neviem opísať, ale viem, že do budúcna už radšej nie..


Mala som ju ako dip k avokádu, tekvici a domácim sterilizovaným hríbikom.



Pri upratovaní krabice som ešte vyhrabala dávno zabudnutú vzorku pekanových orechov.Moje srdce zaplesalo a šup s nimi k jogurtu a banánu!


Nuž, menej variabilné bleskovky ako tieto snáď na blogu ešte neboli, napriek tomu dúfam, že ste pri pohľade na snímky úplne netrpeli a aspoň trochu vás to zaujalo. Možno v nasledujúcom vydaní postrehneme prevratnú zmenu..
Dobre, tak asi ťažko, tekvice, hummus, avokádo a napumpované misky stále vedú. Mne to tak dokonale vyhovuje a to sa ráta.
Zatiaľ dovidenia!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára