Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kakaové tekvicovo-banánové pudingové košíčky

štvrtok 17. novembra 2016

Kakaové tekvicovo-banánové pudingové košíčky

Dnes som akási totálne zmätená. Spôsobil to, samozrejme, sviatočný deň a ja neviem, či je sobota alebo utorok, všetko mám poprehadzované a každú chvíľu si musím pripomínať, koľká vlastne bije. Voľno som využila, ako inak, na nejaké to predvádzanie sa v kuchyni a tak okrem toho, že som si pripravila v pohodlnom tempe luxusný obed, zostavila som aj misku zajtra do práce. Ale všetko postupne, teraz si dovolím vám predstaviť tieto, na prvé čítanie možno trochu čudné, ale delikatesné košíčky. Keď som, v rámci prokrastinácie v robote, písala na papierik nápad na recept, pôvodne som chcela vytvoriť muffiny. Môj mozog však nakoniec rozhodol inak. Pri miešaní cesta, tesne pred dokončením posledného kroku, kedy už doň mala prísť iba sypká zmes, som sa nevedela rozhodnúť. Kokosová múka? To znie fajn, ale kokos úplne prebije chuť banánu či kakaa. Strukovinová? Veľmi ma to lákalo, ale nikdy ju neviem pomlieť na úplne jemnú zmes a cesto by potom bolo ťažké a muffiny hutné. Dobre, viete čo? Nedala som žiadnu a povedala si, prečo nie? Bude z toho puding. A tak sa stalo. Výborný! Okúste ho tiež.

Na 8-9 košíčkov (alebo 6+1 keramickú misku):
  • ¾ - 1 hrnček tekvicového pyré (upečená ½ tekvice Hokkaido rozmixovaná s mliekom) 
  • 1 ČL kypriaceho prášku
  • ¼ ČL kuchynskej sódy
  • 1 vajce, žĺtko a bielok zvlášť
  • 1 zrelší banán
  • 1 kopcovitá PL holandského kakaa
Banán vo veľkej mise rozpučíme vidličkou, pridáme žĺtko, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a kakao. Dobre premiešame a odložíme bokom. Medzitým pečieme tekvicu, aby sme vytvorili pyré. Hotovú ju umiestnime do vysokej nádoby, prilejeme mlieko a ponorným mixérom rozmixujeme do požadovanej konzistencie. Odoberieme z neho tak ¾ - 1 hrnček a pridáme do kakaovo-banánovej zmesi. 


Bielok šľahačom rozmixujeme na sneh a opatrne ho zapracujeme do cesta. Cesto vlejeme do silikónových košíčkov a vložíme do rúry vyhriatej na 200 °C. Pečieme tak 45-50 minút, kým aspoň okraje trochu nespevnia, aby sa dali vyklopiť z formičiek. Špajdľový test nefunguje, vnútro bude tekuté! Necháme pár minút odstáť (Nebojte sa, košíčky najprv vyskočia a znásobia svoj objem, po čase ale spľasnú a dokonca sa prepadnú. Tak to má byť, je to známy efekt napríklad z prípravy Dutch Baby palaciniek >>info<<.) a potom konzumujeme!




Dekadentné, ale božské! Prekvapila ma výrazná chuť banánu, pritom ho tam v pomere k tekvici bolo menej, tú tam však cítiť nebolo vôbec, vytvárala skôr podstatu konzistencie. Takže odporcovia tekvice, nebojte sa, tento puding je aj pre vás. O kakae sa ani nemusíme baviť, to je samozrejmá vec a čím poctivejšie použijete, tým lepšie. Príliš esteticky to nevypadá, najmä z dôvodu, že vnútro bolo skutočne vlhké a bolo náročné košíčky vyklopiť tak, aby sa neporušila ich forma, preto možno bude nakoniec lepšie konzumovať ich rovno z formy. Vtedy sa oplatí vybrať väčšie rozmery nádoby a vyjedať ich len tak lyžičkou. Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára