Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Karfiolový krém s červenou kari pastou

streda 15. marca 2017

Karfiolový krém s červenou kari pastou

Po niečom trochu zložitejšom si to dnes opäť uľahčíme a vrhneme sa do rýchlej prípravy nasledujúceho receptu. Vždy keď mám k dispozícii karfiol, vyfučia mi z hlavy všetky tie skvelé nápady, ktoré zbieram dlhé obdobie predtým. Odkazy mám uložené kdesi v hĺbkach záložiek, recepty napísané rukou sa záhadne strácajú a ja neviem, čo geniálne som mala v pláne. Potom zbúcham nejakú lenivú alternatívu a idem si vlasy vyšklbať, keď o pár dní na to naďabím na prevratný karfiolový recept. Ten môj je už dávno preč a tak musím zase čakať, až sa odhodlám ho znovu kúpiť. Akurát, dostanem sa do začarovaného kruhu, nikdy nekončiacej slučky a zatiaľ som neprišla na riešenie, ako z nej von. Ale to vás nezaujíma. Čo by však mohlo je moje malé experimentovanie. Chuť karfiolu je fajn, mám ho skutočne rada, ale ak je človek navyknutý na výrazné koreniny, môže mu prísť mdlý. Premýšľala som, ako ho vylepšiť, až mi napokon svitlo, že mám ešte thajskú kari pastu. Dobre, štipľavá zložka, máme. Naviac som potrebovala niečo kyslasté, bohužiaľ, citróny došli, preto padla voľba na balzamikový ocot. To by som ale nebola ja, keby som stále nebola spokojná. Chýbalo mi niečo.. trochu farby? Jasné, tak tomu pridajme ešte sýtejší nádych červenej a švacnime tam kečup! Hotovo? Nie tak celkom. Navrch musia prísť semienka a mandľové plátky! Až teraz sme naozaj na konci. A tým je prezradené všetko. Takže už len zhrnutie:
  • podstatná väčšina karfiolu
  • 1 cibuľa
  • trochu masla + štipka soli
  • 1 ČL mletého kari
  • 1 ČL thajskej červenej kari pasty
  • 1 PL balzamikového octu
  • 2 PL domáceho kečupu
  • ¼ hrnčeka mlieka
  • pooooriadna hrsť zmesi dvoch druhov ľanových, slnečnicových, sezamových semienok a mandľových plátkov 
Karfiol rozoberieme na ružičky a vložíme do veľkého hrnca s vodou. Ochutíme kari korením a varíme, kým nie je na skus. Medzitým na troške masla opečieme posekanú cibuľu ochutenú soľou. Uvarený karfiol scedíme, ale na dne necháme asi pol hrnčeka vody. Časť ružičiek odložíme bokom. Do hrnca dolejeme mlieko, pridáme cibuľu, kari pastu, ocot a kečup. Ponorným mixérom rozmixujeme na hladký krém, ktorý v prípade potreby rozriedime ďalším pridaním mlieka. 
Servírujeme do misiek (alebo pohárov - pre chronických plánovačov vpred), doplníme odloženým karfiolom a posypeme výdatnou dávkou semienok. 




Stáva sa to aj vám, že vás osvieti náhly záblesk inšpirácie, dlho, predlho si ho šetríte, čakáte trebárs na akcie v obchode (väčšinou môj prípad) alebo výnimočnú príležitosť a potom, keď na to dôjde - prásk, žiarovka vybuchla, všade črepy a jedna ranená duša?
Dajte vedieť, či som proste divná alebo to nie je až taký zriedkavý jav.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára