Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Oblačný BAT sendvič = Bacon Avocado Tomato cloud bread sandwich

nedeľa 5. marca 2017

Oblačný BAT sendvič = Bacon Avocado Tomato cloud bread sandwich

Po predchádzajúcich ne-receptoch mám dnes pre vás jeden famózny, zapamätania hodný a často opakovateľný! Privítajte tento ultimátny sendvič, po ktorom snáď už nikdy nebudete chcieť iný. Jeho základom je oblačný chlieb, ktorý som pripravovala už niekoľkokrát, >>TU<< v základnej verzii a >>na tomto mieste<< upgrade v podobe šunkovo-syrových toastov. Čo bolo podnetom k ich vzniku sa môžete dočítať práve v uvedených článkoch, preto dnes túto časť preskočím. Určite viete, že prechovávam hlbokú náklonnosť k avokádu a preto som občas musela iba smutne zotrieť sliny z brady pri provokačných obrázkoch avokádových sendvičov na internete. Určite to poznáte: hrianka s rozpučeným avokádom, pokvapkaným citrónovou šťavou, ochuteným korením, niekedy s volským okom. Alebo už legendárny BLAT sendvič, čo je skratka bacon-lettuce-avocado-tomato, čiže pekne po slovensky slanina, šalát, avokádo, paradajka. Až donedávna mi chýbal základ, na ktorý by som si tohto krémového zeleného krásavca mohla natrieť. Teraz mi napadá, taká >>socca<< by tiež nebola zlá! Neviem prečo som to ešte neskúsila, aspoň mám plán do budúcnosti. Ale po objave oblačného chleba som ním posadnutá a tak niet divu, že ho obmieňam na X milión spôsobov. K americkej klasike fastfoodov mi chýbal iba šalátový list, ale čo tam po ňom, hlavne, že obsahuje to všetko ostatné podstatné! Takže okrem už toľko skloňovaného, na tuky bohatého ovocia aj dokonale chrumkavú skoro slaninu (pretože som mala po ruke moravské údené..) a paradajku geneticky modifikovanú bez chuti. Než prejdeme k receptu, ešte posledná vec. Tentokrát som cesto neformovala na placky, ale vliala do chlebovej formy, takže sa konečne naozaj jedná o oblačný chlieb. 

Na jeden "bochník":
  • 2 vajcia, žĺtka a bielka zvlášť 
  • 200 g syra cottage, zbaveného prebytočnej tekutiny
  • ¼ ČL bezfosfátového kypriaceho prášku (ideálne vínneho kameňa, ale dá sa aj obyčajný prášok do pečiva, výsledok bude vždy rovnaký)
  • hrsť sezmových semienok na posypanie
  • Na 1 sendvič:
    • ½ dokonale zrelého avokáda
    • šťavu z limetky
    • trochu bylinkovej soli
    • 1 gigantický plátok moravského údeného (alebo adekvátne množstvo anglickej slaniny)
    • ½ paradajky
    • trochu worchestrovej omáčky
Do veľkej misy oddelíme bielky, do vysokej nádoby zase žĺtka. K žĺtkom pridáme scedený cottage syr a tyčovým mixérom zmixujeme na hladkú hmotu. K bielkam vsypeme kypriaci prášok a ručným mixérom vyšľaháme tuhý sneh. Obe masy opatrne spojíme a zľahka premiešame, precízne, aby sme nestratili vzdušnosť. Cesto vlejeme do formy na biskupský chlieb s papierom na pečenie, nádobou niekoľkokrát udrieme po pracovnej doske, aby sme odstránili prípadné bubliny a povrch posypeme sezamom. Vložíme do vyhriatej rúry a pri 180 °C pečieme 45 minút, kým povrch nie je zlatohnedý, s nádhernou mozaikou pripomínajúcou žirafiu srsť. Chlieb v rúre niekoľkonásobne zväčší objem a nafúkne sa, po kontakte so vzduchom však spľasne. Nepodliehame panike, tak to má byť.






Kým sa chlieb pečie, v miske rozpučíme avokádo, pokropíme šťavou z limetky a ochutíme soľou. Plátok šunky na suchej panvici opečieme, vlastne oškvaríme na pustenom tuku. Čím chrumkavejšia, tým lepšia (toť môj skromný názor).


Z hotového chleba ukrojíme požadovaný "krajec", prerežeme na dve časti a obe natrieme avokádom. Obložíme slaninou a paradajkou, pofŕkame worchestrom a zostavíme dohromady. Žujeme, čo nám sily stačia!





Už prvé sústo vás blaženosťou vynesie až do oblakov a to teda doslova, nielen názvom, ale aj štruktúrou. Chlebík je jemný a vláčny, proste ako obláčik. K tomu avokádo, na ktoré nedám dopustiť a trochu prekvapivý moment v podobe chrumkavej slaniny, môže to byť ešte lepšie? No neviem, ak na niečo prídete, dajte vedieť, to by ma teda nesmierne zaujímalo! A fakt sa prihováram pustiť sa do tohto štruktúrovaného a úplne iného chleba, aby ste si sami vytvorili obraz. Som si vedomá toho, že mnohým z vás sadnúť nemusí, čo ľudí, to chutí, ale rada by som vedela, ako to vnímajú iní. Či som divná iba ja.. To asi tuším, ale i tak.
Zatiaľ sa majte fajn.

6 komentárov:

  1. Ahoj :) Prosím, prosím- dá sa to spraviť aj v bez mliečnej variante? teda bez cottegu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite môžeš skúsiť použiť bezlaktózovú náhradu krémového syra, ale za výsledok neručím, to naozaj nemám odskúšané. Inak by to bola vlastne len upečená omeleta, keďže nič iné do toho nejde :D

      Odstrániť
    2. No to asi taka šmakovinka potom už nebude :D A jasné... mohlo mi docvaknúť Jarmilka :D Ale bola som blízko! :D

      Odstrániť
    3. Musím Ťa sklamať, ani Jarmilka nie je správne. Som tá druhá :D
      A syr neodporúčam vynechať, prečo by to niekto robil? So syrom je všetko lepšie! :D

      Odstrániť
    4. Jaroslava? :D :D Už hádam som sa trafila :D ... ale som alergická na kazeín (ale niečo málo znesiem) a navyše som dosť proti mlieku a mliečnemu priemyslu :) ale priznám sa, niekedy zhreším pár gramami parmezánu alebo keď v obchode nemajú akurát sójový jogurt (vypredal sa a ešte im nedošiel novy) tak kúpim aj normálny biely :(

      Odstrániť
    5. Yup, bingo! Uf, nechcela by som. Mám spolubývajúcu s intoleranciou na laktózu a teda až ma srdce bolí, keď vidím, ako vždy zháňa všetko možné bez mlieka. Presvedčenie, to je už iná vec - rozumiem a rešpektujem. Mne sa to moje keto/paleo tiež ťažko vysvetľuje.

      Odstrániť