Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalátové "Taco" s tekvicou a mrkvovými rezancami

sobota 25. marca 2017

Šalátové "Taco" s tekvicou a mrkvovými rezancami

Pevne verím, že pojem Taco (či Tacos) pre vás nie je úplne neznámy, minimálne sa s ním môžete stretnúť v každom druhom americkom filme a seriáli. Také Taco Tuesdays sú fenoménom a nečudovala by som sa, keby sa to pomaly začalo dostávať aj do našich zemí. Ak ale netušíte o čom drístam, Taco je mexický pokrm pozostávajúci z pšeničnej alebo kukuričnej tortilly s rôznou náplňou. Vybrať si môžete buď z mäkkej verzie alebo "hard shell", čiže tvrdej, ktorá je fritovaná. Každý recept je iný, dovnútra možno napchať skutočne čokoľvek - od rôznych druhov mäsa (hovädzie, bravčové, kuracie, ryby, morské plody, mäsové zmesi) až po nespočetné zeleninové variácie. Nevylučuje sa dokonca taco poňať na sladko. Takisto prílohy sa rôznia a vybrať si môžete z pestrej škály chuťoviek: napríklad salsu, čerstvú cibuľu a zeleninu, guacamole, ostré omáčky, sladké omáčky a na záver ho tradične pokvapkať citrónovou šťavou. Taco by sa správne malo jesť rukami, takže natrénovať ako túto preplnenú lahôdku jesť s noblesou bude chcieť trochu času a trpezlivosti. Keďže je to pokrm nesmierne variabilný a prispôsobiteľný, hodí sa do každej domácnosti najmä vo chvíli, keď máte v chladničke kopec zvyškov a neviete čo s nimi (len prosím vás, za žiadnu cenu nevyhadzovať!). A to bol aj môj prípad, využila som rôzne kúsky toho a toho do mojej verzie Taca. Aj keď, nemožno ho považovať za tradičné, Mexičania by ma zrejme prefackali, ale namiesto tortilly som siahla po listoch ľadového šalátu a všetko napchala do nich. No a čo, ja som si dostatočne pochutnala aj na tejto nízkosacharidovej verzii a keďže si myslím, že bola fakt vydarená, musím sa podeliť aj s vami.
  • listy ľadového šalátu 
  • 2-3 PL tekvicového pyré
  • 2 kopcovité PL upečenej tekvice
  • 1 veľkú mrkvu 
  • šťavu z 1/2 citrónu
  • 1 ČL garam masala korenia
  • trochu masla
  • 1 hrudku mozzarelly
Mrkvu nastrúhame na rezance a pridáme spolu s maslom do woku. Pokropíme citrónovou šťavou, ochutíme korením garam masala a opekáme, kým nechytí zlatohnedú farbu a je trochu chrumkavá. Šalátové listy potrieme tekvicovým pyré, navrstvíme kôpku upečenej tekvice, kôpku mrkvových rezancov a priklopíme syrom. Mozzarellu na grilovacej panvici asi na dve minúty osmažíme, len aby sa ohriala a roztiekla. Takto upravený syr doplníme do taca a okamžite podávame. 






Vopred upozorňujem, že ak sa do Taca pustíte rukami, vezmite si k tanieru i zásobu servítok, pretože bez určitého zababrania to tak jednoducho nepôjde. Veľkú radosť môžu mať hlavne decká, ale prípravou tohto jedla zvíťazíte i vy v prípade, že sa budete riadiť mojím malým tipom a naplníte dnu všetko, čo v chladničke prekáža a potrebuje byť spracované. Takéto recepty sú často tie najlepšie. Takže mi neváhajte napísať, čo všetko ste použili, pretože inšpirácie a dobrých zdrojov na nové recepty nikdy nie je dosť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára