Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #1: Šalát s ružičkovým kelom a avokádom

utorok 7. októbra 2014

Bentó week #1: Šalát s ružičkovým kelom a avokádom

Bentó! Nie, nebojte sa, nenadávam vám po klingónsky. Toto slovíčko pochádza z japončiny a označuje jedno porciové jedlo uložené v nádobke, ktorú si so sebou vezmete do práce či školy. Áno, je to v podstate také to krabičkovanie, len s honosnejším názvom. A ak temná energia dá, budem vám najbližší mesiac ponúkať rôzne tipy, čo do prenosnej škatuľky uložiť.

Ako najjednoduchšia voľba sa, samozrejme, núkajú rôzne šaláty. Ak nemáte v práci či v škole k dispozícii mikrovlnku, dajú sa pohodlne konzumovať i studené. A tak som siahla po zelenej variante a spojila to, čo nutne potrebovalo opustiť chladničku.

Budeme potrebovať:
  • ružičkový kel
  • avokádo
  • paradajku
  • (soľ)
  • slaný mix orieškov a čiernych olív
Jednoduchšie to ani nemôže byť. V osolenej vode uvaríme očistené a na polovičky prekrojené ružičky kelu. Necháme ich mierne vychladnúť a potom už iba zmiešame s paradajkou a avokádom nakrájanými na drobné kocky. Ako chrumkavú bodku na záver dodáme slanú zmes orieškov a čiernych olív (pochádza z Lidla, z nejakého tematického týždňa, básnila som o ňom v TOMTO článku..). Keďže mix je ochutený, ja som iné koreniny ani soľ nepridávala, ale to je na každého chuťových preferenciách. Narvať do lunchboxu a môžeme vyraziť!




Ku krabičke patrí ešte jedna nádobka s jogurtom a orieškami, môj klasický olovrant, pre prípad, že by ma práca natoľko pohltila, že by som nestihla šalinu domov ☺.
A čo vy a bentó? Pripravujete si jedlá so sebou, alebo sa spoliehate na bufet či závodnú jedáleň?

2 komentáre:

  1. Tak krabičky 4ever ;) jedálne ani bufet neuznávam... jedine tam v prípade núdze zbehnem po žuvačky či kolu light :D .... mno a do tej mojej krabičky istotne raz pribalím toto jedlo, len škoda, že v lidli už neviem zohnať tú zmes korenia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž, v prípade núdze si zmesku orieškov môžeš namiešať sama. Boli v nej arašidy, mandle, kešu a olivy. Odporúčala by som ich nasucho opražiť na panvici a ochutiť podľa ľubovôle. Zakvapnúť možno troškou oleja a pridať trebárs mletú údenú papriku alebo bylinkovú soľ. Čo na to povieš?

      Odstrániť