Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Mrkvové hranolky s cesnakovým dipom

nedeľa 7. decembra 2014

Mrkvové hranolky s cesnakovým dipom

Neviem čo napísať na úvod k tomuto receptu-nereceptu. Bolo to takto: dostala som chuť na tvaroh. Ale na slano. Zišlo mi na um, že by z neho bol skvelý cesnakový dip. Lenže čo do neho namáčať? Už to mám! Chrumkavú mrkvičku. Avšak, na obed by to predsa len chcelo niečo teplé. Nuž, tak šup s mrkvou do rúry a vyriešené!

Na pečenú mrkvu potrebujeme:
  • 3 (gigantické) mrkvy
  • (cesnakový) olej
  • zmes talianskych byliniek 
Na dip:
  • 2/3 vaničky jemného tvarohu
  • 1 strúčik cesnaku (ja som dala dva a to bolo príliš aj na takého milovníka cesnaku, ako som ja)
  • 1 ČL (cesnakového) oleja
  • bylinkovú soľ
Mrkvu ošúpeme, nakrájame na hranolčeky, rozložíme na plech a pokropíme olejom. Ochutíme ľubovoľnými koreninami a bylinkami, trebárs zmesou talianskych. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 15 minút, najlepšie tak, aby mrkva nebola úplne mäkká, ale v strede trochu chrumkavá. 

Kým sa mrkva pečie, pripravíme si dip zmiešaním tvarohu a prelisovaného cesnaku s lyžičkou oleja a ochutíme ho bylinkovou soľou (tu by sa žiadalo aj niečo čerstvé zelené, ale v zimnom období je to s pestovaním trochu náročnejšie). Následne už len podávame s hotovými mrkvovými hranolkami. 




Nenechajte sa oklamať prvým dojmom, naozaj som mala problém zjesť celú túto porciu. Hoci sa to nezdá, vďaka tvarohu je jedlo výdatné a mala som pocit, že mi mrkva vylezie už aj ušami ☺

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára