Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Thajské arašidové kuracie kari s kokosovým mliekom

piatok 6. marca 2015

Thajské arašidové kuracie kari s kokosovým mliekom

"Tak aké to bolo na konferencii? Užil si si Kostariku?"
"Ani veľmi nie, nebol čas. Keď sme prišli do hotela, bolo už neskoro, tak som si rovno ľahol spať. Nasledujúce tri dni sme mali iba prednášky, v prestávkach sme sa zoznamovali s ľuďmi, baštili chlebíčky a nalievali sa kávou. Posledné dva dni sme síce mali voľno, lenže mňa skolila nejaká viróza, neviem, či za to mohla miestna strava, ale bol som rád, že som sa vôbec dokázal pobaliť. A šli sme zase domov."

Podobný priebeh zahraničnej cesty som počula už aj od iných ľudí. Síce lietajú hore-dole po svete, ale nič z neho v konečnom dôsledku okrem hotela nevidia, pretože buď nemajú čas, alebo ich organizmus zlyhá vplyvom počasia či miestnej špeciality.

Ja tiež cestujem, ale inak. Prstom po mape. A dnes sa môj ukazovák zabodol do Thajska.

Na zhruba 3 porcie budeme potrebovať:
  • 2 kuracie prsia
  • 1 PL arašidového oleja
  • 2 strúčiky cesnaku
  • hrsť sušených dubákov
  • 1/2 - 1 ČL kari korenia
  • 1 ČL údenej papriky
  • 1 plechovku (400 ml) kokosového mlieka
  • 2 ČL sójovej omáčky
  • 1 PL arašidového masla
  • ideálne čerstvý koriander na ozdobu
  • trochu arašidov na ozdobu
Sušené dubáky zalejeme vriacou vodou a necháme odležať. Kuracie prsia umyjeme a nakrájame na kúsky. Orestujeme ich na ohriatom arašidovom oleji dobiela a poprášime kari korením a údenou paprikou. Pridáme scedené dubáky, cesnak nasekaný nadrobno a sójovú omáčku. Dobre premiešame, aby sa chuť rovnomerne rozprestrela po celej panvici. K mäsu pridáme lyžicu arašidového masla (odporúčam s kúskami arašidov, dodajú jedlu skvelú textúru) a necháme ho celkom rozpustiť.


Do panvice vlejeme celú konzervu kokosového mlieka (tekutú aj pevnú časť) a dobre rozmiešame.

Použila som kokosové mlieko z Lidla z ázijského týždňa

Na miernom ohni dusíme, kým sa mlieko trochu nezredukuje a nezhustne a kým mäso nie je mäkké. Podávame s čerstvým koriandrom (ja som mala len oregano) a posypané arašidmi (ktoré som, bohužiaľ, nemala).


Tip #1: do kari môžete pridať aj trochu nastrúhaného zázvoru pre pikantnejšiu chuť (ja ho nemám rada)
Tip #2: ak nemáte sušené dubáky, pokojne siahnite po šampiňónoch, tie ale pridávame panvice neskôr
Tip #3: odporúčam ešte pridať šťavu z limetky, chýbal mi tam nejaký jemný kyslastý podtón, no bála som sa, že by to úplne prehlušilo arašidové maslo. Už kokos sám o sebe je dosť výrazný. 




A čo vy a cestovanie? Nemáte problém zbaliť si obrovský ruksak a šliapať cestou necestou? Alebo ak už dovolenka, tak all inclusive s vírivkou a švédskymi stolmi?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára