Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Karfiolové toasty s tromi druhmi hummusu a nivou

pondelok 5. októbra 2015

Karfiolové toasty s tromi druhmi hummusu a nivou

O karfiolových plackách ako náhrade za krajec chleba ste už u mňa mohli čítať v niekoľkých príspevkoch. Naposledy napríklad v článku na sendviče s tuniakom. V podstate ide o rovnaký recept, len som o čosi zväčšila množstvo, pretože som si chcela nejaké toasty uložiť do mrazničky. Opakovanie je však matka múdrosti, navyše, dnes by som vám chcela dať do pozornosti ďalší úlovok zo supermarketu.

Opäť hummus, ale v jednom balení rovno v troch príchutiach! Kúpila som ho v Alberte a jedná sa o rovnakú značku, ktorú som zmieňovala už v >>tomto príspevku<< na rozpučenú pečenú tekvicu. Balenie má hmotnosť 210 g a nie je to práve lacná záležitosť, ale vzala som ho spolu s bežným hummusom preto, lebo oba boli v akcii. Bola som nesmierne zvedavá ako to bude chutiť a preto ma potešilo, že som mohla ušetriť pár koruniek (inak by som ho možno nechala s ťažkým povzdychom v regáli).

Takže, čo sa týka samotného produktu, okrem bežnej cícerovej nátierky s názvom Oriental obsahoval kelímok rozdelený na tri kontajnery ešte hummus s koriandrom a citrónom a so sušenými paradajkami. Už ten oriental považujem za veľmi vydarený a pochutila som si i na zvyšných dvoch. Koriander by som síce asi nerozoznala, keby mi to nenapísali na obal, zato citrón v ňom celkom bolo cítiť. Najviac ma však dostal ten so sušenými paradajkami. Nemôžem povedať, že by ich bolo cítiť extra výrazne, ale aspoň tak nezanikla chuť samotného cíceru, čo je podľa mňa plus. Navyše všetky tri mi prišli správne vyladené, dobre ochutené. Škoda len tej ceny, rozhodne je ekonomickejšie, ak si doma vyrobíme vlastný, predsa len, bežná cena sa pohybuje niečo cez 50 korún.



Vrátim sa teraz znovu ku karfiolovým toastom. Ich príprava je prácnejšia a ak si nechcete obariť ruky, ako som to mala v predchádzajúcich prípadoch pri príprave vo zvyku, vyhraďte si na ne viac času. Určite to stojí za námahu, dostanete tak do seba vo veľmi priateľskej forme poriadnu dávku zeleniny a to, samozrejme, nikdy nie je na škodu, najmä ak by ste chceli obalamutiť zarytých odporcov všetkého, čo nie je mäso. Veď ak tento "chlebík" obložíte tak,, aby ho nebolo vidieť, stravníkom by na prvý pohľad nikdy nezišlo na um, že jedia karfiol.

Dosť už rečí, poďme na vec, vysúkajme si rukávy:
  • takmer celú hlavu karfiolu
  • 2 vajcia
  • 75 g eidamu
  • 1 ČL sušeného oregana
  • bylinkovú soľ podľa chuti
Surový umytý karfiol narajbeme na hrubom strúhadle. Uvaríme ho nad parou a rozprestrieme na kuchynskú gázu, aby vychladol (ja som sa vždy ponáhľala a nenechala ho odpočívať, z toho som potom mala vždy obarené ruky..). Gázu potom stlačíme do gule a karfiol žmýkame a stláčame a žmýkame, do bezvedomia, až kým z neho nevytečie všetka voda. Je dôležité tento krok robiť poctivo, inak naše chlebíčky ostanú mľandravé. Vyžmýkaný karfiol preložíme do misy, rozklepneme 2 vajcia, pridáme nastrúhaný eidam, oregano a soľ. Dobre premiešame v kompaktnú hmotu. Plech s papierom na pečenie potrieme olejom a rukami naň vyformujeme 6 tenších štvorcov/obdĺžnikov. Plech vložíme do vyhriatej rúry na 8-10 minút, kým placky odspodu nie sú chrumkavé. 



Prichádza fáza plnenia: pridáme čo máme najradšej, v tomto prípade teda nivu a hummus. Krajce natierame opečenou stranou nahor, tú svetlú položíme na rozpálenú grilovaciu panvicu, aby sa dopiekla a vytvorila peknú mriežkovanú vzorku.







Samozrejme, toasty možno urobiť aj priamo v toastovači a spojiť ich dohromady, takže dostaneme báječné sendviče. Hrať sa s tým dá nespočetnými spôsobmi! Som presvedčená, že aj sami prídete na niekoľko inovatívnych riešení, preto neváhajte a napíšte mi ich do komentára!





Snáď vás množstvo fotiek v dnešnom príspevku príliš neobťažovalo, chcela som detailne zdokumentovať pracovný postup, pretože je lepšie raz vidieť, ako stokrát o tom čítať, navyše, zdá sa mi, že tieto snímky sú o čosi lepšie ako tie predošlé (nie o veľa, ale predsa..)
Majte sa nádherne a prajem príjemne prežitý týždeň!

2 komentáre:

  1. Dokonalý! Přijď mi vařit, prosím :) Jo a ten hummus trio mám hrozně ráda, no cena je hrozná, hlavně když do mě padne naráz :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, rada by som prišla, aspoň by som sa konečne mohla poriadne v kuchyni odviazať a mal to kto zjesť ☺☺
      No práve, tiež som sa veľmi musela premáhať, aby som celý ten kelímok nespratala naraz.
      Ďakujem za komentár!

      Odstrániť