Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Ovsená kaša -- tento raz pečená

nedeľa 13. januára 2013

Ovsená kaša -- tento raz pečená

Na Vianoce som dostala roztomilú zapekaciu misku, už som sa tu s ňou chválila. Okamžite mi bolo jasné, čo bude prvé jedlo, ktoré v nej pripravím. Mala som ho totiž vyhliadnuté už dosť dlho, len tak nejak som bola lenivá sa do neho pustiť. Hlavne preto, lebo ma odrádzala trošku dlhšia príprava.

Ide totiž o to, že ráno keď sa prebudím, som taká hladná, že by som ohlodala aj nohu stola a preto tá polhodinka, ktorú na toto potrebujete, by pre mňa bola hotová katastrofa. Ale dokopala som sa k výkonu a kašu som piekla už večer predtým, aby som sa do nej hneď ráno mohla pustiť. Ale poviem vám, odolať a nezošrotovať ju okamžite bol nadľudský výkon, bol to drsný útok na nosové receptory.

Prejdime k veci. Recept mám znovu od Anetky, ale upravila som množstvá na čo najmenšiu porciu a trochu pozmenila ingrediencie, takže vám to popíšem dopodrobna.

Prichystáme si:

  • pol hrnčeka ovsených vločiek
  • hrsť vlašských orechov
  • hrsť hrozienok
  • asi za lyžicu škorice
  • pol lyžičky prášku do pečiva
  • dve malé lyžičky medu
  • pol hrnčeka mlieka
  • asi tri štvrtiny banánu
  • dve lyžičky oleja
  • vajce
  • malý pohárik zaváraných černíc

Tie množstvá by som však brala s rezervou, hádzala som to tak od oka. Radšej sa držte pôvodného receptu a pomery upravujte podľa seba :D 
Zmiešame dokopy suché ingrediencie. Mali by sme osobitne vymiešať aj tie mokré, ale mne sa nechcelo špiniť nádobu naviac a hádzala som ich rovno do misy. Banán dobre rozpučíme, aby tam bolo čo najmenej hrudiek. 



Všetko dobre premiešame a nakoniec pridáme černice. 


Ešte raz jemne zamiešame a odhadujeme, či sa nám to všetko vôbec zmestí do misky. Zmestilo. Ale bolo to natesno :D


Nuž, a dáme piecť. Ja som nechávala najprv pol hodinu na strednom plameni, potom som ho stíšila, kašu zakryla alobalom (aj tak sa trošku pripiekli kraje :( ) a dopekala ešte asi 10 minút, pretože stred sa mi zdal trochu surový. 




Ráno som už len polku strčila do mikrovlnky a z tej vône škorice sa mi tak zbiehali sliny, že kým sa to ohrialo, bola u nás v kuchyni potopa :D Rozmýšľala som, že by som si to naservírovala spolu s jogurtom, preliala napríklad roztopenou čokoládou, pridala ešte nejaké ovocie, ale nakoniec som neurobila nič z toho, chcela som si to vychutnať práve také samotné, aby sa mi nemiešali chute. A bolo to dobré rozhodnutie, naozaj mi chutilo ;)

Takže smelo do toho, odporúčam!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára