Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: "Pomazánka" zo slnečnicoých semienok

pondelok 7. januára 2013

"Pomazánka" zo slnečnicoých semienok

Keď sa nudím (alebo sa mi fakt nechce učiť), brázdim internetom, čítam blogy a hľadám inšpirácie, čo by stálo za hriech vyskúšať.. V kuchyni, samozrejme :D Takže sa mi kopia záložky na odkazy s receptami, ktoré sú proste MUST DO, čiže treba ich bezpodmienečne vyskúšať. Až nakoniec dospejem do fázy, že mám toho toľko, že od radosti neviem čo skôr.

Ale zvyčajne sa mi podarí dospieť k nejakému rozhodnutiu a preto, tak ako v tomto prípade, vám môžem pridať ďalší príspevok. Tento raz o slnečnicovom masle s kakaom. Čítate dobre.

Postup je jednoduchý, no vyžaduje si celkom schopné zariadenie, ktoré vie rozmixovať slnečnicové semienka naozaj na drobno.

Ale po poriadku. Nápad je presne odtiaľto, gramáž si upravte podľa seba (tak ako som to urobila ja, pretože som mala necelý pol hrnček semienok).

Bola som lenivá niesť všetky suroviny z krabice do kuchyne a bolo jednoduchšie iba odtiaľ vziať odmerku do izby. Chyba.. Hneď vysvetlím :D





Všetky suroviny okrem kakaa dáme do úzkej nádoby a mixujeme. Ja mám ponorný mixér z Tesca za asi 200 korún. Takže po dvadsiatich minútach snahy som ho skoro rozvarila (fakt, na dotyk bol už takmer vriaci). A to nehovorím o tom, že dnes budem spať ako princezná na hrášku, teda na slnečnici, pretože niekoľko sa ich vypýtalo na odpočinok rovno do mojej postele vedľa stola. Čo už, keď chcel byť niekto pohodlný..

Po pridaní kakaa ešte chvíľu mixujeme. Malo by z toho vyjsť naozaj hladké maslo, ale mne sa to nepodarilo, sú v ňom predsa len nejaké hrudky. A to som dala asi dvakrát viac oleja ako je v pôvodnom recepte aby to šlo lepšie. Nevadí, nie je z toho maslo, ale skôr pomazánka :D



Pokojne ju môžete natrieť na chleba, palacinky, či vyjedať len tak. Ja jej nájdem uplatnenie, dokonca mám celkom reálnu predstavu, takže ak sa mi ju v stredu (?) podarí zrealizovať, podelím sa s vami. Zatiaľ pekný deň ;)

{ EDIT 10.1.2013: zrealizovať sa nepodarilo, ak to nebude tento týždeň, tak už vôbec, pretože neviem ako dlho možno pomazánku skladovať. Vyskúšala som ju inak, ako som pôvodne plánovala.. Dala som ju zohriať do mikrovlnky a chrstla k nej trochu mlieka, aby bola ešte redšia. 


Takto vyzerali moje dnešné raňajky, konzumovala som spolu s jogurtom. Mimochodom, ono sa to nezdá, ale bolo to naozaj sýte :) }




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára