Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Zelenina na spôsob omáčky

nedeľa 5. mája 2013

Zelenina na spôsob omáčky

Dlhšie som rozmýšľala ako toto dielko nazvať a stále si myslím, že to nie je úplne šťastne zvolený názov, ale iný mi nenapadol, takže sa s ním budem musieť uspokojiť.

Postup je prostý, so zeleninou nikdy (alebo málokedy) nie sú problémy so spracovaním a ani teraz to nebude inak. Pozor, vhodné pre užívateľov dvojplatničiek :)

Na jednu porciu:

  • pol cukety
  • 2-3 hrste mrazenej zeleniny
  • hrsť čiernych olív (nie je nutné, ale prečo to nepozdvihnúť vyššie, no nie? :D)
  • 2-3 lyžice kečupu (alebo paradajkového pretlaku či lúpaných paradajok, ale pre nás nenáročných stačí aj ten kečup, ale určite domáci! Až natoľko sa uskromňovať nemusíme.) 
  • sójová omáčka
  • prípadne chilli omáčka (ja som nedávala, môj kečup bol pikantný)
  • lyžička (arašidového) oleja
Na oleji opražíme na kolieska nakrájanú cuketu. 


Keď je zlatistá, pridáme mrazenú zmes a necháme ju prehriať. Potom vlejeme kečup a sójovú omáčku a premiešame. Nakoniec prihodíme olivy a minútku varíme. 




Táto červená zeleninka sa hodí k cestovinám ako omáčka, k mäsu ako príloha, ale pokojne ju zjedzte aj ako hlavný chod. V tom prípade je vhodné, ba až žiadané doplniť ju o nejaké tie bielkoviny. Ja som zvolila cottage.





6 komentárov:

  1. dělám něco podobného, ale místo kečupu dávám rajčatový protlak :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. kečup to je taká núdzovka, ktorú mám doma vždy, pretlak nie :D ale určite by to s ním bolo lepšie

      Odstrániť
  2. to asi úplně omáčka nebude,ale i tak je to určitě skvělé!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadá to super, podobně si zeleninu dělám taky a přesně jsou tady zvolení i moji favoriti - cuketa a hrášek :-)

    OdpovedaťOdstrániť