Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Arašidové bravčové rezance

utorok 16. júla 2013

Arašidové bravčové rezance

Hoci som v predošlých článkoch tvrdila, že k letu patrí na tanier najmä zelenina všetkého druhu, občas nezaškodí urobiť výnimku a nadopovať telo kvalitnými bielkovinami v podobe mäsa. Určite by sa skôr malo jednať o chudé mäsko z hydiny alebo rýb, ale ja mám ešte stále zásoby bravčového z domu od mamky. Jedná sa však o pekné rezníky, ktoré nie sú prerastené špekom, takže nie sú ťažko stráviteľné. Keďže ja som mäsožravec (a keby som nebola lenivá ho pripravovať, mohla by som ho jesť aj každý deň :D), pochutila som si nadmieru aj na tejto, pre niekoho možno prapodivnej variante.

Pre milovníkov arašidového masla to však nebude vôbec žiadna novinka, ale ak ste náhodou ešte mäso s touto lahôdkou neskúšali, je načase to zmeniť ;)

Potrebujeme 3 (!) ingrediencie (no dobre, 4 ak počítam aj pochutiny :D):

  • bravčové (či akékoľvek iné, aj kuracie k tomu pasuje) mäso
  • 1-2 lyžičky (3, 4, 5.. podľa závažnosti vašej závislosti :D) arašidového masla
  • olej (najlepšie arašidový)
  • mleté čierne korenie, prípadne soľ (ale ja som nedávala, predsa, maslo má svoju charakteristickú chuť a nebudeme ju kaziť, no nie? :D)
Mäso som si na noc naložila do arašidového oleja. Myslím, že to nie je úplne nutné, ale nasiakne trochu jeho arómou.


Na druhý deň ho nakrájame na tenké rezance (ak sme tak neurobili ešte predtým) a osmahneme na panvici, kým sa nezatiahne. Môžeme ochutiť podľa ľubovôle, ja som pridávala iba mleté čierne korenie, ale nezakazujem žiadne experimenty :D Prikryjeme pokrievkou a dusíme 5-10 minút. Ku koncu pridáme arašidové maslo, dobre zamiešame, aby sa spustilo a obalilo kúsky mäsa a môžeme podliať vodou, ak chceme trochu redšiu omáčku. Dusíme už len 5 minút a máme hotovo. 


Podávame so zeleninou, napríklad hlávkovým šalátom so zálievkou z balsamico octa (1-2 lyžičky), olivového oleja (1 lyžička), provensálskeho korenia a čiernych olív (zbožňujem a pchám ich všade :D). 





Týmto počinom sa mi rapídne zmenšil obsah pohárika masla z Marks & Spencer :D Ešteže mám ďalších dvoch krásavcov z Lidlu. Ale budem sa musieť trochu krotiť a nemíňať ho na varenie a pečenie. Predsa len, masielko je najlepšie namazať na knäckebrot/chleba/čokolvek.. alebo ho len bágrovať lyžičkou :D Tiež to tak máte? ;)

3 komentáre: