Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené fazuľové struky s mrkvou a cuketou

nedeľa 28. júla 2013

Pečené fazuľové struky s mrkvou a cuketou

Takto si predstavujem leto. Keď vonku praží slnko, na oblohe nie je ani mráčka, pod nohami sa vám roztápa asfalt a z čela steká pot. Asi si teraz ťukáte na hlavu a myslíte si o mne nelichotivé veci. Ale mne to takto vyhovuje. Pamätáte sa ešte na moje srdcervúce výlevy v príspevkoch z jari, kde som sa sťažovala na počasie v každej druhej vete? Tak dnes to nehrozí. Pretože kto sa vyberie von na pravé poludnie, keď teplomer ukazuje 37 °C? Ja! A kto v takýchto horúčavách zapína rúru a pečie? Správne, zase JA!

A prečo? Aby som vám prezentovala ďalší z jednoduchých a chutných obedov. Takže poďme k nemu.

Potrebujeme:

  • hrsť mladých fazuľových strukov
  • 1/2 cukety alebo jednu malú
  • 1 mrkvu
  • (olivový) olej
  • sójovú omáčku
  • mleté čierne korenie, údenú papriku

 Struky zbavíme koncov a fúzov, mrkvu ošúpeme a všetku zeleninu nakrájame na rovnako veľké kúsky. Do pekáča vložíme papier na pečenie, poukladáme zeleninu, zalejeme olejom a sójovou omáčkou podľa chuti, tak isto pridáme korenie a papriku (prípadne soľ, ale sójová omáčka je slaná). Pečieme asi 25 minút.

Ideálne by bolo zeleninku si ugrilovať, ale to od našej predpotopnej rúry nemôžem chcieť ani vo sne. Vy to určite skúste, dokonca si myslím, že na takú párty v rodinnom alebo priateľskom kruhu pri pivku, je to ideálna príloha k mäsu :)




Takže to by sme mali druhý príklad, ako využiť fazuľové struky, s ktorými mimochodom ja osobne pracujem toto leto prvýkrát v živote. V zálohe mám ešte jeden recept, ale na ten si chvíľku budete musieť počkať, pretože domovina volá a budúci týždeň sa varenie koná zase v mamkinej réžii :)

1 komentár:

  1. jsem moc zvědavá jaký receptík pošleš!:) a kaše byla dobra! :) cuketa je přecejen taková jemná, tak proč ne aj na sladko

    OdpovedaťOdstrániť