Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Keksíkový adventný kalendár / Advent calendar cookies

sobota 30. novembra 2013

Keksíkový adventný kalendár / Advent calendar cookies

Hohohó, peknú sobotu vám prajem!

Vážení, už sa to blíži! Zajtra začína ten mesiac, na ktorý sa väčšina detí tak strašne teší. Počnúc mnou. Pomaly sa dostávam do sviatočnej nálady a to aj kvôli včerajšej návšteve vianočných trhov, kde sa slávnostne rozsvecoval stromček.

Nuž, ak mám byť úprimná, čakala som väčšie terno, ale zážitok mi vynahradili pečené gaštany (dnes som z nich mala aj k obedu a je to lahoda! ♥)



Nuž, a aby sa nám dni do Vianoc lepšie počítali, zoberme si na pomoc adventný kalendár. Ale nie hocijaký! Určite vždy poteší, keď niečo vlastnoručne vytvoríte. Aspoň teda mňa rozhodne. I keď.. v tomto prípade som bola najprv strašne smutná a sklamaná z výsledku, ale napokon to vypálilo lepšie, ako to z počiatku vypadalo. Ale dosť už úvodných rečí, poďme si upiecť adventný kalendár!

Potrebujeme:
  • 1 šálka špaldovej múky
  • pol kocky masla (125 g)
  • 1/4 šálky trstinového cukru
  • 1/4 šálky holandského kakaa
  • 1 vajce
Maslo vymiešame s cukrom. Údajne by sa malo do svetlej peny, ale je som presvedčená, že s cukrom trstinovým to nikdy nebude možné, preto ja na tom až tak netrvám ☺. Pridáme jedno celé vajce a rozmiešame. Prisypeme múku s kakaom a spracujeme na cesto. Dáme minimálne na dve hodiny do chladničky stuhnúť. (Moje cesto odpočívalo takmer tri hodiny). 

Potom medzi dvomi listami papiera na pečenie vyvaľkáme na požadovanú hrúbku. Snažíme sa pracovať čo najrýchlejšie! Ja som urobila dve chyby: 1) cesto som vyvaľkala príliš natenko 2) a trvalo mi to dlho, preto sa maslo príliš rozpustilo a cesto bolo nenormálne lepkavé. Zle sa s ním pracovalo a pri vykrajovaní sušienok nedržalo tvar a bol to tvrdý boj. Vy ale buďte šikovnejší ako ja a určite nebudete mať žiadny problém ☺. 


Najprv som ani nechcela tento príspevok publikovať, pretože nevzhľadnejšie sušienky som ešte v živote nevidela.. ale aspoň vidíte, že i ja som tvor omylný (uuu, kto by to bol povedal ☺) a že nie vždy (no vlastne skoro nikdy) mi vyjde všetko podľa plánu. 

Z cesta vykrajujeme keksíky ľubovoľných tvarov, mojím zámerom boli jednoduché štvorce, pretože som ich chcela ešte dodekorovať. Pečieme v rúre predhriatej na 180° asi 10 - 15 minút, záleží na hrúbke sušienok. 

Tramtadadááá, najškaredšie cookies na svete!

Po upečení je ideálne nechať ich vychladnúť na mriežke. A hotovo, môžeme prejsť k tej kreatívnej časti. Kto nie je lenivý, môže si polevu vyrobiť sám, ja som ale ten prvý prípad a pomohla som si trubičkami na zdobenie, ktoré mám z akcie v Kauflande ☺. 


A tu je finálny výsledok.. Vypadajú síce, akoby sa na nich vybúrilo štvorročné dieťa, ale to mi vlastne vôbec neprekáža ☺.






Tak ako, rozhodnete sa aj vy pre odpočítavanie do Vianoc sušienkovým spôsobom? Alebo preferujete klasické adventné kalendáre s čokoládkami v okienkach? Odratúvate vôbec dni do Štedrého večera? Podeľte sa so mnou!    

12 komentárov:

  1. Vypadá to naprosto fantasticky! :))
    Přemýšlela jsem, že bych něco podobného vytvořila bráškovi, ale v podobě perníčků. :))
    Děkuju za tip. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, perníčky budú tiež dobré :) Na to sa hodí v podstate akékoľvek cesto.
      Ďakujem.

      Odstrániť
  2. úžasný nápad!:) jen by se mi muselo chtít, musí to být piplačka :D i když výsledek stojí za to!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa to strašne bavilo zdobiť a hrať sa s tým :D Až som ľutovala, že mi nevyšlo viac keksíkov, aby som mala čo zdobiť. Bol to taký relax. A nejak príšerne dlho to ani netrvalo.
      Ďakujem!

      Odstrániť
  3. Ochochóó, to je kouzelný!:D Tak takovej kalendář by mi při každém pohledu zvedl náladu. Super nápad, provedení ještě lepší!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Je strašně krásný, moc se ti povedl :)) Je barevný a naprosto úžasný :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je roztomilé...X3...ja osobne dni do Vianoc nepočítam. Radšej. Lebo hneď po nich mám skúšku...XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je už ťažký osud vysokoškolákov. Mňa to tiež čaká :( Tento systém nárazového učenia je hlúpy, ale s tým asi nič nenarobíme..
      Každopádne, budem držať palce, nech to potom dobre dopadne.. ale ešte sa nestresujme, zatiaľ času dosť ;)

      Odstrániť
    2. Ani nie.....X,D....

      Odstrániť
    3. :D je to relatívne.. ako všetko okolo nás ;)

      Odstrániť