Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Chili Con Carne

piatok 14. marca 2014

Chili Con Carne

Alebo známe pod jednoduchým chili, doslovne znamená chili s mäsom. Toto pikantné jedlo prirodzene musí obsahovať chili papričky, mleté mäso, najčastejšie hovädzie, paradajky a fazuľu. Na dochutenie sa často pridáva cibuľa i cesnak a rôzne korenia a takisto veľmi frekventovane sa servíruje s tortilla chipsami. Každý región má však iné tradície a preto sa aj variácie na chili môžu veľmi líšiť. Ja vám preto prinášam moju verziu.

Dve porcie pozostávajú z:
  • 125g mletého hovädzieho mäsa
  • jednej veľkej mrkvy
  • 2 strúčikov cesnaku
  • 3/4 konzervy (400g) lúpaných paradajok
  • 1/2 konzervy (400g) červenej fazule
  • chili omáčky
  • sladkej červenej papriky, údenej papriky, soli
  • olivového oleja
Na oleji orestujeme nadrobno nakrájaný cesnak a pridáme k nemu na kolieska nakrájanú mrkvu. Necháme ju chvíľu opiecť a pridáme mäso. To tiež sprudka osmažíme, aby sa zatiahlo, všetko dobre premiešame. Následne zalejeme lúpanými paradajkami z konzervy, ochutíme paprikami, soľou a chili omáčkou. Znovu premiešame a pod pokrievkou dusíme 20 minút. Po uplynutí pridáme 1/2 konzervy fazule, zmiešame a podľa chuti pridáme koreniny. 

Pravé chili by malo byť trochu redšej konzistencie, takže ak paradajky pustili málo šťavy, môžeme doliať vodou, alebo ešte lepšie vývarom. Ja osobne však preferujem hustejšiu konzistenciu, takže som nechala vyvrieť viac šťavy. Pre rodinku by som ju však podávala tak ako sa má. Och a mimochodom, to správne chili má vraj obsahovať ešte jednu ingredienciu, ktorá tomu dodá ten správny šmrnc: kocku kvalitnej horkej čokolády. Dobrú chuť prajem!



4 komentáre:

  1. Vypadá to parádně!
    Chilli con carne zbožňuji. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, si zlatá :) Ja som si tiež celkom ulahodila.. len teraz by to chcelo recept na tie vedľajšie účinky fazule :D nemáš nejaký?

      Odstrániť
  2. Chilli con carne nám jednou dal ochutnat známý, jehož maminka pochází z Mexika a recept na tenhle pokrm má vychytaný dokonale...no co si budeme povídat, byla to neuvěřitelná dobrota! :)) Tvůj recept vypadá také skvěle, jsi šikula, určitě to někdy vyzkouším, až se ke mně dostane mleté maso :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne!
      Je jasné, že keď ti pripraví jedlo niekto, kto je bežne zvyknutý z domu ho variť, musí to chutiť úplne inak a o niekoľko levelov vyššie :D závidím, dala by som sa obslúžiť nejakým Mexičanom :D

      Odstrániť