Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Čínska panvička: restovaná mrkva & bambusové výhonky

piatok 21. marca 2014

Čínska panvička: restovaná mrkva & bambusové výhonky

Dnes vám dám druhý tip na rýchlu a chutnú prílohu z mrkvy. Chcela som si spestriť jedálníček nejakou tou medzinárodnou kuchyňou a mala som v úmysle zavítať do Ázie, preto bol v pláne nákup nejakej tej čerstvej rybičky, na ktorú spriadam v hlave recept už vyše týždňa.

Bohužiaľ, nemala som šťastie, ani na druhý pokus ma v obchode nepotešili a k mrazeným som sa uchyľovať nechcela. Tak to istil aspoň sleď v oleji, mimochodom, tohto som mala prvý raz a je dobrý. Síce takého, akoby som to.. surovejšieho rázu, akoby taký gumovejší, takže niektorým konzumentom rýb by to mohlo prekážať, ale mne to vôbec nevadilo, skôr naopak. A hlavne, nemal žiadne kosti. Ale o sleďovi stačí, možno sa o tom viac rozpíšem v niektorom príspevku o novinkách z košíka, ktoré mám tiež v pláne snáď mesiac ale nie a nie sa k tomu dokopať.

Nuž teda, síce bez čerstvej ryby, ale prílohu som si urobila a to nasledovných ingrediencií:
  • jednej veľkej mrkvy
  • pol pohára bambusových výhonkov (tie z Lidla z ázijského týždňa)
  • sójovej omáčky
  • mletého čierneho korenia
  • pár kvapiek citróna
  • arašidového oleja
Mrkvu očistíme, nakrájame na tenké hranolčeky a na rozvoňanom arašidovom oleji restujeme spolu s bambusovými výhonkami. Zakvapneme sójovou omáčkou, ochutíme korením a citrónom a opekáme do štádia uvarenia, ktoré preferujeme (takže u mňa musí byť mrkva čosi ako al dente). A to je celá veda. 



2 komentáre:

  1. Teda to je bomba, přesně dle mého gusta! :P
    Připomněla jsi mi, že bych si v brzké době ráda koupila bambusové výhonky. V asijských restauracích jsem si je vždycky užívala, cpou je snad do všeho. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve, sú vo všetkých takých tých zmesiach. Mnohí ich nemajú radi, ale mne celkom chutia, takže som rada, že som sa ti trafila do nôty :) ďakujem

      Odstrániť