Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Mäsové guľky v kokosovo - hubovej omáčke / Meatballs in coconut & mushroom sauce

utorok 18. marca 2014

Mäsové guľky v kokosovo - hubovej omáčke / Meatballs in coconut & mushroom sauce

Dnes prichádzam s jedným z tých serióznejších receptov. Síce opäť na mleté hovädzie, no teraz vo forme roztomilých guliek. Nemusíte sa však vôbec obávať, príprava nie je zložitá, veď viete, že by sa mi s tým nechcelo priveľmi babrať. Koniec koncov, hlas žalúdka sa musí uprednostniť pred čímkoľvek ostatným, najmä estetickosťou pokrmu a tak nebudete ušetrení od ďalších nevzhľadných fotiek. Čo už, foodstylista zo mňa zrejme nikdy nebude.

Tak teda potrebujeme:
  • 125g mletého hovädzieho mäsa
  • (arašidový) olej
  • soľ, mleté čierne korenie, sladkú mletú papriku
  • petržlen (najlepšia by bola čerstvá vňať, ale kedže bylinka za mojej dlhej neprítomnosti v Brne umrela, musel nastúpiť sušený)
  • 160 ml kokosový krém alebo kokosové mlieko 
  • (sušené huby) .. sú nepovinné, ale ja ich mám strašne rada a preto som ich prihodila
Mleté mäso zmiešame so soľou, korením, paprikou a petržlenovou vňaťou. Kto má rád, môže vylepšiť o cibuľku, mne sa nechcelo krájať, haha. Následne rukami formujeme malé guľôčky a na kvapke rozpáleného oleja sprudka osmažíme. Môžeme to pokojne robiť na suchej panvici, ale ja som chcela, aby mäso dostalo z arašidového oleja trochu tej exotiky..



Guľky pootáčame zo všetkých strán a keď dostanú farbu, zalejeme ich kokosovým krémom. Použila som krém z Tesca, kúpený ako inak, pri jednej z akcií a až teraz sa mu konečne dostalo cti naplniť obsah mojej panvice.

Potom pridáme za hrsť sušených dubákov, ktoré sme predtým zaliali vriacou vodou.

Znížime plameň a dusíme, kým mäso nie je mäkké. Omáčku treba priebežne kontrolovať, ak by sa príliš odparila, ešte zriedime krémom/mliekom, prípadne len trochou vody. Zredukujeme ju na preferovanú hustotu a potom už len podávame.

Malým podnetom k vytvoreniu týchto guliek mi boli známe švédske mäsové guľky, ktoré bežne dostanete kúpiť v Ikey. Akurát som tak dumala, čím nahradiť smotanu, pretože po tej mi býva niekedy ťažko od žalúdka. Kokosový krém sa mi zdal dobrou myšlienkou, nuž som vyskúšala a nebol to krok vedľa, takže odporúčam.



4 komentáre:

  1. ta kokosová část mě trošku vyděsila! nemusí to být ale vůbec špatný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemusíš mať strach, naozaj to nie je také desivé, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať :)

      Odstrániť
  2. pro ten krém si do Tesca skočím :)

    OdpovedaťOdstrániť