Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Huevos Rancheros

sobota 22. marca 2014

Huevos Rancheros

Po čínskej kuchyni sa mi zachcelo znova zabŕdnuť do medzinárodných vôd a keďže som si prezieravo šupla do mrazáku niekoľko ingrediencií, ktoré mi ostali pri príprave chili, využila som ich teraz. Takže opäť na mexickú nôtu.

Huevos rancheros, doslova vajcia rančerov, sú veľmi populárnym pokrmom, najmä ako sýty raňajko-obed (čiže brunch) pre mnoho mexických rodín na vidieku. Teda tak to bolo v minulosti a dnes jeho obľúbenosť neklesá, toto jedlo sa rozšírilo do celého sveta a preto, ako je to bežné, má milión variácií.

Základom sú však vajcia, kukuričná tortilla a paradajková omáčka s chili. Často sa dopĺňa o červenú fazuľu, kúsky avokáda, prípadne rovno guacamole či dokonca mexickú ryžu.

Ja vám prinášam tú moju verziu, na ktorú potrebujeme:
  • 1/2 malej cibule
  • 1/2 konzervy fazule
  • 1/2 konzervy lúpaných paradajok
  • vajce
  • mleté čierne korenie, sladkú papriku
  • olivový olej
Na kvapke oleja speníme nadrobno nakrájanú cibuľu, pridáme fazuľu a lúpané paradajky, premiešame a navrch vyklepneme vajce. Ochutíme korením a paprikou a panvicu zakryjeme pokrievkou. Dusíme 5 minút, alebo tak dlho, kým žĺtko nebude mať konzistenciu, ktorú preferujete (teda u mňa polotekuté). 


Finále, snažíme sa to obratne preniesť na tanier, aby sa to celé nerozpadlo a estetika nešla do hája a môžeme sa veselo napchávať!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára