Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Hustý kari škoricový krém z pečenej tekvice Hokkaido

streda 24. augusta 2016

Hustý kari škoricový krém z pečenej tekvice Hokkaido

Je to už viac ako 9 mesiacov, čo nepracujem na smeny, v súčasnom zamestnaní máme možnosť najesť sa kultúrne a pohodlne, nie rýchlo, rýchlo!, potajme či bez uceleného denného režimu. Dôsledok tohto je, že ani nepamätám, kedy som si naposledy pripravila nejaké smoothie. Čo zas vyústilo do iného problému: nestíham spotrebovať načatú škatuľu mlieka, takže keď sa prihodí, že ho mám ešte habadej, ale už by nebolo od veci ho zlikvidovať, premýšľam na polievkami. Teda ani nie tak polievkami, ale krémami až pyré, pretože ich konzistencia je vždy taká, že v nich lyžica stojí. A také ja rada! Nuž a keď už pretransformovať do zmieňovaného stavu moju obľúbenú zeleninu, tak vo veľkom štýle! Ak ste už zavítali na môj blog, neprekvapí vás, že nemám problém Hokkaido spárovať s mletým kari či škoricou. Navyše, objavila som čaro pečených krémov. Udialo sa čo? Poriadne som ochutila tekvicu, šupla ju do rúry, rozmixovala s mliekom a.. Nemohla sa dočkať druhého dňa, kedy konečne budem môcť vylízať misku.
  • celú tekvicu Hokkaido, strednej veľkosti (?)
  • 1 ČL kari korenia
  • 1 ČL škorice
  • trochu bylinkovej soli
  • pár plátkov masla
  • 1 hrnček mlieka
  • hrsť tekvicových jadierok
Tekvicu umyjeme (šúpať netreba), zbavíme jadierok, nakrájame na polmesiace a rozložíme na plech s papierom na pečenie. Posypeme kari, škoricou a soľou, obložíme maslom a dáme do vyhriatej rúry piecť na takých 15 minút. Asi tretinu tekvice odložíme bokom, zvyšok preložíme do hrnca, zalejeme mliekom a privedieme k varu pre lepšie spojenie chuti. Tekvicu rozmixujeme ponorným mixérom a prelejeme do taniera/misky. Navrstvíme zvyšnou tekvicou, doplníme tekvicovými jadierkami a podávame!






Máte nejaké tipy, ako efektívne využiť mlieko, ak ho nestíhate spotrebovať? Napíšte mi, budem rada. Na oplátku vám napríklad prinesiem ďalší recept. To znie ako dobrá dohoda, nie?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára