Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kari kuracie prsia s #1 omáčkou Satay a #2 horčicovou Tahini omáčkou

piatok 12. augusta 2016

Kari kuracie prsia s #1 omáčkou Satay a #2 horčicovou Tahini omáčkou

Konečne sme sa dočkali piatku a ak aj vy už premýšľate nad tým, čo dobré si pripraviť k obedu v priebehu víkendu, nech sa páči, nechajte sa inšpirovať týmto receptom. Kuracie prsia ochutené kari a doplnené lahodnou omáčkou Satay, po nich sa určite budú zalizovať všetci stravníci. Opäť som sa jemne nechala ovplyvniť východnou kuchyňou a využila spojenie arašidového masla a pre mňa novinky – tahini (sezamovou pastou). A že som na Vás dobrá, prinášam hneď dve možnosti ako tahini zapracovať do omáčky, respektíve dresingu. Satay som totiž zošrotovala hneď v prvý deň a tak som na ten druhý musela prísť s niečím ďalším. Jasné, mohla som ju proste zopakovať, ale povedala som, si, že experimentovanie nikdy nie je na škodu (ak pri tom, samozrejme, nezdemolujeme polovicu kuchyne) a tak prišla na svet druhá, horčicová. 

Och, takmer by som zabudla. Určite sa pýtate na prílohu. Cuketové rezance!! Maminka mi pri jej návšteve doniesla famózny darček: taký „udělátor“ – lievik, ktorým nastrúhate krásne rezance takmer z akejkoľvek zeleniny. Funguje to ako strúhadlo na ceruzky, len ju namiesto jednej veľkej „vločky“ rozdelí na viac prúžkov. Viem, popis ako od retarda, ale sľubujem Vám, že pre lepšiu predstavu tohto pomocníka vyfotím.

Na kuracie mäso:
  • 2 kuracie prsia
  • Trochu arašidového oleja
  • 2 strúčiky cesnaku
  • Šťavu z ½ citróna
  • 1 ČL kari korenia
  • 1 PL balzamikového octu      
  • 1 veľkú cuketu
Satay omáčka:
  • malú červenú cibuľu
  • trochu arašidového oleja
  • 1 ČL worchestrovej omáčky
  • 1 ČL kari korenia
  •  ½ ČL granulovaného cesnaku
  • 1 kopcovitú ČL tahini
  • 1 gigantickú PL chrumkavého arašidového masla
  • ¾ hrnčeka mlieka
Horčicová tahini omáčka:
  • 1 PL dijónskej horčice
  • 2 ČL balzamikového octu
  • 1 ČL tahini
  •  trochu bylinkovej soli
  • ¼ - 1/3 hrnčeka mlieka
Prsia umyjeme a nakrájame na kocky s veľkosťou sústa. Na oleji ich sprudka opečieme, pridáme prelisovaný cesnak, citrónovú šťavu, kari a balzamikový ocot. Na menšom plameni opekáme domäkka, ak je to nutné podlejeme trochou vody. Keď je mäso hotové, vyberieme ho a vo woku vo výpeku osmažíme cuketové rezance. Stačí im chvíľka, mali by ostať ešte chrumkavé.


Medzitým pokračujeme prípravou omáčky Satay: cibuľu nasekáme nadrobno, v rajnici na troche oleja necháme speniť a pridáme worchester, kari korenie, cesnak, arašidové maslo a tahini. Povaríme, kým sa maslo nespustí a potom dolejeme mlieko. Omáčku varíme do mierneho zhustnutia, konzistenciu kontrolujeme pridávaním mlieka.





Horčicová omáčka: v miske zmiešame horčicu, tahini, balzamico, soľ a mlieko – prilievame opatrne, aby sme docielili požadovanú hustotu. Metličkou prešľaháme a podávame ako dresing ku kuracine a cukete.




Pevne verím, že už viete čo budete variť cez víkend. Ak sa necháte inšpirovať, rozhodne mi dajte vedieť a nebojte sa arašidového masla či tahini, nie je to až taká veľká výstrednosť, ktorou by Vaši blízki pohrdli. Určite im bude chutiť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára